07/01/2012

Bas Henti-Henti Kedah - Bila Mahu Setel?


Kebetulan Keris dalam perjalanan ke kawasan Utara, sempat bertanya kepada rakan mengenai isu bas henti-henti. Sejak 1 Disember 2011, perkhidmatan bas henti-henti yang membawa penumpang sekitar Tikam Batu, Kota Kuala Muda, Pantai Merdeka dan taman-taman perumahan disekitar Sungai Petani telah dihentikan. Beribu-ribu rakyat yang menggunakan perkhidmatan bas mengalami kesusahan dan derita untuk bergerak dan ke tempat kerja, apabila 'tiada' lagi perkhidmatan bas untuk mereka gunakan.

Sungai Petani bukan seperi Kuala Lumpur yang mempunyai pelbagai kemudahan awam untuk bergerak. Bagi yang berduit, teksi boleh jadi pilihan. Namun bagi yang berpendapatan rendah, hanya bas la menjadi 'pengerak' utama mereka disekitar bandar Sungai Petani. Apa yang sudah Johari Abdul dan Azizan Razak lakukan kepada rakyat Kedah? Bas tidak boleh urus, air pun gagal urus yang PAS Kedah tahu adalah hendak naik cukai sahaja. Selamatkan Kedah dari PAS. Madrasah pun mereka hendak roboh, apa dah jadi nih?

Masalah ini sebenarnya dah lama dilaungkan oleh rakan-rakan, namun mana penyelesaiannya wahai MB Kedah?


K7L : Jangan kata 'Saya tak taw' lagi sudahlah..selesaikan cepat..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk