01/04/2018

Sinar Dah Betulkan Kenyataan @KhairyKJ - Mkini Masih Kekal Fitnah? #SOULjer #Kamikaze



Sinar sebelum ini dah laporkan kenyataan yang kurang benar berkenaan kenyataan Chief KJ pasal Sukma di Kelantan. Mereka telah 'missed' ayat “kerajaan negeri (Kelantan) tidak pernah membuat permohonan untuk menganjurkan Sukma”

Kemudian mereka dah perbetulkan kenyataan mereka. Tetapi apa yang menjadi masalah adalah Mkini yang tidak berada di Tanah Merah pun. Tetapi main petik kenyataan Sinar Harian yang tak cukup sifat pada mulanya.

Nasihat buat semua media. Janganlah gunakan berita tak cukup sifat atau tajuk yang mengelirukan untuk bagi laku surat khabar. Malaysia sedang dalam kempen memerangi berita palsu.

Bagaimana kita nak perangi berita palsu kalau media cetak sendiri bermain propaganda yang tidak sihat dalam menyampaikan berita sebenar kepada rakyat Malaysia? Tujuan Media Cetak adalah untuk menyampaikan kebenaran, bukan menyampaikan berita yang mengelirukan dan menimbulkan fitnah.

K7L : Perangi berita palsu!..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk