12/04/2018

BR1M Jadi Perbualan Pembangkang Sebab Tak Boleh Lawan?



Semua rakyat bercakap dan berbual mengenai BR1M selepas Dato Seri Najib Razak mengumumkan berita berita gembira buat penerima BR1M dalam pelancaran manifesto di Axiata Arena tempoh hari.

Tenggelam habis berita dan cerita lain. Senyap terus pembangkang. Tidak berkicau langsung di media sosial. Seolah terpaku dengan manifesto BN.

Tujuh juta rakyat Malaysia yang sedia ada menerima BR1M gembira mendengar pengumuman manifesto BN tadi. Dato Seri Najib umumkan :

Pengumuman Istimewa:-
1. Pendapatan isi rumah RM3,000 ke bawah, BR1M digandakan RM800.00 menjadikan jumlah keseluruhan RM2,000.

2. Pendapatan isi rumah RM3,000 - RM4,000 - digandakan kepada RM600.00. menjadikan jumlah keseluruhan kepada RM1,500.00

3. Individu Bujang berpendapatan bawah RM2,000.00 akan ditambah RM150.00 menjadi RM600.00.

4. Satu kategori baru diwujudkan iaitu bagi isirumah berpendapatan RM4,000- RM5,000 yang akan mendapat RM700 dan akan dibayar dua kali dalam masa setahun.

5. Bantuan "one off" RM1,500 kepada anak-anak penerima BRIM yang berjaya pergi ke pusat pengajian tinggi.

Harus diingat bahawa apa yang diumumkan mengenai BR1M tadi adalah manifesto BN. Perlu undi BN untuk merealisasikan manifesto mengenai BR1M ini dalam PRU14 nanti.

Kalau tidak undi BN, maka tidak dapatlah apa yang ditawarkan mengenai BR1M itu. Rakyat kena kekalkan kerajaan BN yang sedia ada.

Bila kerajaan BN mampu memberikan bayaran berganda buat BR1M, bermakna ekonomi kerajaan yang ada sekarang adalah kuat dan kukuh. Tidak bankrup seperti yang didakwa pembangkang. .

Kalau negara ini bankrup mana boleh sukarelawan polis, anggota RELA, anggota APMM, askar wataniah dan pasukan keselamatan yang bersara dapat tambahan imbuhan dan elaun.

Kerajaan BN telah uruskan negara ini dengan baik. Jangan lingkupkan semua benda baik dan istimewa ini dengan memilih parti yang salah.

K7L : BR1M tidak dapat, apa pun tidak dapat jika mengundi selain dari Barisan Nasional..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk