26/04/2018

Siri 3 Video #MelayuMudahLupa - Mat Sabu Maki Mahathir Cukup Cukup



“Semua kerosakan ini berlaku secara besar-besaran di bawah pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad. Inilah Bapak Pelingkup Negara. Mana kamera, tolong bagi kat RTM. Tun Mahathir Mohamad Bapak Pelingkup Negara,” 

Presiden PAN, Mohamad Sabu sememangnya terkenal sebagai ahli politik yang pandai menghiburkan penonton dengan ‘lawak jenaka’ dan ucapan berdegar-degar ketika berceramah.

Baru-baru ini, Mohamad Sabu tampil dengan ‘lawak jenakanya’ yang terbaharu apabila mendakwa negara ini akan diselamatkan oleh calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad walaupun dahulu beliau meletakkan pelbagai gelaran dan label negatif kepada pemimpin tersebut.

Mohamad Sabu menyatakan perkara tersebut dalam Ceramah Jelajah Pakatan Harapan di Guar Chempedak, Kedah.

Dalam video tersebut Mohamad Sabu antara lain menyeru rakyat Kedah untuk menyokong Dr. Mahathir kerana pemimpin tersebut mahu membetulkan pentadbiran Malaysia selain tidak menyangka beliau akhirnya akan duduk di sebelah Dr. Mahathir dan berbisik-bisik seperti ‘kekasih’.

Sedangkan, dahulu Mohamad Sabu lah pemimpin yang paling lantang mengkritik Dr. Mahathir dengan gelaran seperti ‘kepala perompak’ dan ‘bapa pelingkup negara’.

K7L : Kelakar..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk