31/10/2017

Khalid Samad Tuduh PAS Lari - Pengundi Shah Alam Akan Balas Dendam?




Khalid Samad dilihat berkeras tidak mencuri kerusi rasanya adalah amat tidak tepat kerana pada Piliharaya Umum ke 12, Pakatan Harapan tidak pernah wujud sama sekali dan pakatan itu hanya wujud selepas tiga parti pembangkang memenangi 4 buah negeri iaitu Selangor, Perak, Pulau Pinang dan Kedah selain mengekalkan kerusi kerajaan negeri di Kelantan.

Tindakan Khalid Samad mengatakan bahawa PAS mencuri kerusi adalah tidak tepat sama sekali memandangkan kerusi parlimen berkenaan (Shah Alam) adalah milik PAS kerana pada ketika itu Khalid mewakili PAS dan bukannnya mewakili Amanah yang wujud selepas Piliharaya Umum ke 13 apabila Mat Sabu kalah bertanding sebagai Presiden PAS menentang Datuk Seri Hadi Awang.

Kem Mat Sabu yang terdiri daripada Mat Sabu, Khalid, Mujahid Yusof Rawa dan beberapa ADUN dalam negeri Selangor bertindak keluar dari PAS dan membuka sebuah parti baru dinamakan Amanah setelah Mat Sabu dan beberapa pemimpin PAS kalah dalam pertandingan merebut jawatan dalam PAS.

Khalid juga dilihat tidak berfungsi di kerusi Parlimen Shah Alam apabila tidak membawa apa apa pembaharuan dalam kawasan selain dari mengekalkan apa yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri sebelumnya iaitu Barisan Nasional.

Kalau setakat nak mengekalkan apa yang ada, rasanya sesiapa juga mampu untuk duduk di kerusi berkenaan dan jika ianya berada di tangan Barisan Nasional sudah pasti akan ada lebih banyak pembangunan dan kerancakan ekonomi di kawasan berkenaan.

Sudah sampai masanya penduduk Shah Alam khususnya para pengundi mengembalikan kegemilangan Shah Alam dan Selangor dengan memberikan kepercayaan kepada kerajaan Barisan Nasional menerajui kerajaan negeri.

Pengundi PAS yang selama ini beri undi pada Khalid pun mungkin akan balas dendam pada PRU14. PAN ingat mereka boleh menang tanpa undi PAS? Pakatan akan kalah teruk PRU14.

K7L : Khalid Samad nak lari mana pula nanti?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk