22/10/2017

Harakah Daily Hentam Tun Mahathir - PAS Bermusuh Dengan PPBM?



TUN Mahathir Mohamad sudah melampau dan rasis! Beliau boleh sahaja menghentam Datuk Seri Najib Razak, tapi bila beliau menghina bangsa Bugis ini melampau dan kurang ajar!

Mahathir menyebut secara jelas dalam ucapannya di Himpunan Anti-Kleptokrasi malam tadi:

"Mungkin kerana dia (Najib Razak) berasal dari lanun Bugis. Entah macamana dia sesat sampai ke Malaysia. Pergi baliklah ke Bugis."

Video di sini: http://www.sinarharian.com.my/mobile/video/najib-baliklah-ke-bugis-rakyat-tak-perlu-kamu-1.743372.

Lebih menjengkelkan hadirin di himpunan tersebut turut bersorak dan seolah-olah bersetuju dengan sikap rasis yang ditunjukkan Tun M!

Ini bukan ajaran Islam! Melayu, Cina, India, Mamak, Bugis, Jawa, Banjar, Iban, Kadazan dan semua bangsa sama di sisi Allah melainkan taqwa!

Lebih daripada itu, ini juga bukan ucapan seorang negarawan yang ingin mewujudkan keamanan dan keharmonian dalam negara. Bahkan beberapa Sultan di Malaysia juga beketurunan Bugis.

Saya menyeru pihak berkuasa untuk menahan Tun M di bawah Akta Hasutan! Say No To Kleptocracy! Say No To Racism!

Allah Subhanahu Wa Ta'ala berfirman di dalam Al-Qur'an, Surah Al-Hujurat ayat 13:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

"Wahai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia dalam kalangan kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." –HARAKAHDAILY 15/10/2017

Nampaknya PPBM bukan sahaja bermusuh dengan UMNO tetapi juga bermusuh dengan PAS yang tidak bersetuju langsung dengan pendekatan Mahathir yang juga bekas calon PAS suatu ketika dahulu.

K7L : Mahathir patut bersara kan.....

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk