31/10/2017

Pendidikan Percuma - Unisel Apa Jadi @AzminAli ?


Dalam Bajet Alternatif DAP-Pakatan Harapan mereka mahu beri pendidikan percuma di semua universiti. Memang satu janji yang dibuat untuk mengaburi mata mak dan ayah yang anak-anak mereka akan melanjutkan pelajaran. 

Tetapi apa yang mereka tak tahu adalah anggaran kos untuk percuma di semua universiti hampir RM60 billion. Yelah tak ambl tahu ko stapi nak cerita pasal janji sahaja.



UNISEL yang di bawah kerajaan negeri Selangor pun rugi teruk tiga tahun berturut-turut.Tahun 2014, rugi RM10.6 juta. Tahun 2015, rugi RM16.6 juta dan tahun 2016, rugi 4.01 juta. Kerugian terkumpul bernilai RM31.21 jutaKalau satu Universiti pun tak boleh nak uruskan macam mana nak jaga 22 Universiti awam?

Itu tak campur IPTA yang lain macam GiatMARA, Politeknik, KPTM, ILP, Kolej Komuniti dan banyak lagi. Jangan percaya bulan dan bintang kelak mata terpejam tidak melihat matahari lagi.

K7L : Kelakar betul cerita mengarut Pakatan ni..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk