18/10/2017

Himpunan Klepetokrasi Hanya Dry Run - Kini Pakatan Sedang Goyang?



Himpunan Anti-Kleptokrasi: Pemimpin Pembangkang Celupar, Label Kerajaan Gila, Cilaka & Tak Siuman

1. Himpunan anti-kleptokrasi lalu gagal dan memalukan seluruh kepimpinan pembangkang yang hadir. Hanya 4,000 sahaja kehadiran daripada jangkaan awal sebanyak 100,000 orang. Tambahan lagi, ada hadirin yang balik ketika Dr Mahathir memberi ucapan.

2. Lebih memeritkan apabila mereka tidak dapat berbohong kali ini kerana beberapa rakaman video yang diambil dari udara mematikan segala angka kehadiran yang direka dan dicanang oleh penganjur. Jumlah kehadiran 25,000 orang yang dinyatakan oleh pihak penganjur juga menjadi bahan lawak rakyat.

3. Sungguh memalukan, kepimpinan pembangkang hanya pandai mengutuk dan menghina Perdana Menteri, padahal pembangkang kini sebenarnya pernah mengutuk sesama sendiri sebelum ini.

4. Keceluparan Lim Guan Eng DAP tidak dapat disangkal lagi apabila menuduh kerajaan sedia ada sebagai 'gila'. Dalam ucapan pendek di perhimpunan tersebut, sebanyak 18 kali beliau menggunakan perkataan 'gila' dan beberapa lagi perkataan biadap seperti 'cilaka'.


5. Tetapi dalam masa yang sama, kroni tegar Kit Siang DAP ini menyatakan bahawa mereka 'berjanji akan mengekalkan BR1M'. Polisi 'kerajaan gila' inilah yang disokong oleh Guan Eng DAP!

6. Kenyataan Guan Eng yang menyokong polisi 'kerajaan gila' ini sekaligus telah memperlekehkan kenyataan Dr Mahathir yang sebelum ini 'mengingatkan rakyat bahawa pemberian BR1M merupakan rasuah dan salah di sisi undang-undang.'

Satu pihak kata BR1M rasuah dan satu pihak lagi berjanji akan mengekalkan polisi 'kerajaan gila' itu. Hakikatnya, kita boleh nampak pihak manakah yang gila sebenarnya.


Sumber: KLX

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk