31/10/2017

Pembangkang Janji Nak Hapus Tol Tapi Tetap Tak Hapus!



Pembangkang janji hendak hapuskan tol sejak 2008 lagi. Namun bila mereka berkuasa di dua buah negeri, di Selangor dan Pulau Pinang, tiada satu plaza tol pun dihapuskan.

Tol Sungai Nyiur ada dalam janji DAP di Pulau Pinang. 50 sen sahaja, tetapi dah 9 tahun tidak juga dihapuskan DAP.



16 Oktober 2015, Azmin Ali kata "itu luar bidang kuasa kita (kerajaan negeri), kita hanya minoriti (dalam pegangan saham). Namun, kita akan gunakan wakil kita bantah dalam isu kenaikan tol,”

Azmin dan Guan Eng tidak mampu hapuskan satu plaza tol pun di Selangor dan Pulau Pinang.

Sepanjang jadi PM selama 22 tahun, Mahathir hanya hapus satu plaza tol sahaja di Slim River.

Orang di parlimen Kubang Pasu kena bayar tol RM2.50 di Plaza Tol Bukit Kayu Hitam selama berpuluh tahun lamanya. Sebentar tadi dalam Bajet 2018, barulah Datuk Seri Najib mansuhkan.

Secara keseluruhannya, Tun Mahathir mansuh 1, Pak Lah mansuh 4 dan Dato Seri Najib mansuh 7 plaza tol. Azmin Ali kosong dan Guan Eng kosong

Jadi, jangan percayalah dengan janji mereka untuk hapuskan tol. Yang pernah berkuasa lama berpuluh tahun dan sedang berkuasa pun tidak mansuh tol pun. Ini hanya janji untuk umpan undi sahaja.

K7L : Apa cerita...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk