26/10/2017

ADUN DAP Hentam Lim Guan Eng Pasal Tanah Runtuh?



"Kerajaan negeri dan pemaju perlu bertanggungjawab".

Mengikut sumber BHarian, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bungah daripada DAP, Teh Yee Cheu, kata memang Kerajaan Negeri dan Pemaju yang bertanggungjawab terhadap tragedi runtuhan tanah di tapak pembinaan rumah mampu milik di Lengkok Lembah Permai, Tanjung Bungah.

YB Yee kata dia mengetahui mengenai projek itu sejak tiga tahun lalu, dan ia tidak mendapat kelulusan daripada pihaknya.


"Tiga tahun lalu, pihak pemaju ada menghantar permohonan mengenai projek ini ke pejabat saya untuk ulasan, tetapi saya tidak setuju.

"Apabila ia diluluskan, saya terkejut kerana saya langsung tidak dimaklumkan. Saya hanya tahu melalui orang awam yang memaklumkan projek ini sudah mula," 


Dan Yee Cheu kata pihaknya berjaya mengesan tiga lagi projek perumahan puluhan tingkat sedang dijalankan di kawasan lereng bukit di Tanjung Bungah. Apa yang membimbangkan sekurang-kurangnya 10 lagi projek pembangunan berisiko tinggi sedang dalam proses untuk diluluskan oleh pihak bertanggungjawab.

CM Penang yang berasal daripada Melaka kini sedang ditunjal-tunjal kepalanya dengan anak jati Pulau Pinang. Sebab itu jangan serah negeri kepada orang bukan asalnya situ. Tengok Selangor, lahir luar negara terus lulus pesta arak sebab dia bukan peduli apa pun.

K7L : Serah pada BN Semula!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk