05/10/2017

DAP Tak Pernah Minta Maaf Pada Mahathir - Bersatu Demi Kuasa?



Tidak ada orang bolegh lupa yang Kit Siang pernah panggil Tun Mahathir sebagai orang nombor 1 paling rasis di Malaysia. Ada yang lupa?

“Our beloved former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said that in the next general election, the Malays would lose power if the PR forms the government.

“Imagine, a former Prime Minister, who ruled us for 22 long years, returning to politics as the number one racist in Malaysia,” kata Kit Siang pada September 2010 dalam satu ceramah kumpulkan dana kempen DAP di Bandar Menjalara di hadapan 1000 orang
(baca sini).

Dan Tun Mahathir juga berkali kali panggil Kit Siang dengan gelaran yang sama. Rasis. Mahathir juga ikrar tidak akan tarik balik kenyataan rasis itu dalam ceramah di Shah Alam pada 2013 (baca sini).

Tetapi itu semua hanya wayang. Pada 2 Oktober 2017, Tun Mahathir sudah pecah rekod peribadinya. Jejak kaki buat pertama kali ke pejabat DAP. Pejabat yang dikatanya dihuni oleh orang orang yang rasis yang dia sebut sejak dahulu lagi.

Menariknya, DAP tidak pernah tarik balik dan minta maaf kepada Mahathir mengenai kenyataan rasis dan sebagainya. Mahathir yang terpaksa menyerah diri kepada DAP. Dalam situasi ini, nampak tidak siapa yang peralatkan siapa?

K7L : Ini semua dinasor politik!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk