19/10/2017

Kit Siang Sembunyi Cita-Cita Sebenarnya! - Salled Said Keruak




Walaupun semua penafian olehnya, Lim Kit Siang tidak dapat menyembunyikan hakikat bahawa beliau adalah pemimpin de facto DAP dan DAP, dengan jumlah kerusi terbanyak, yang membuat keputusan dalam Pakatan Harapan. 

Maksudnya beliau akan menentukan siapa yang menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan memenangi PRU14 dan sebagai pemimpin de facto parti dengan bilangan kerusi yang paling banyak, pilihan semulajadi bagi Perdana Menteri akan menjadi Kit Siang sendiri.

Kit Siang dengan bijak telah mengetepikan Anwar Ibrahim dari jawatan tertinggi dan berjaya menggunakan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyamarkan hasrat politiknya. 

Itulah sebabnya Mahathir sangat sensitif mengenai perkara itu, dan setiap kali seseorang bercakap mengenai Kit Siang menjadi Perdana Menteri, beliau akan menjadi orang pertama yang menafikan dakwaan itu dan mempertahankan Kit Siang.

Semasa Pakatan Rakyat dibubarkan, Kit Siang yang membuat keputusan itu bersendirian dan Kit Siang yang memutuskan untuk menamatkan hubungan dengan PAS walaupun PKR enggan. 

Sejarah Pakatan penuh dengan contoh di mana Kit Siang dan bukannya Pakatan yang memutuskan apa yang berlaku. Ini akan diulang dalam kes siapa yang akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan menang pilihan raya umum. Rekod prestasi Pakatan sendiri telah membuktikannya.

Kini realitinya DAP 'tangan yang menggerakkan' semua. Sebab itu PAS tahu tentang perkara ini dan tidak lagi bersama. Cuma Keris masih berasa aneh tentang PAS Selangor, mana mungkin mereka mahu kekal sebagai Exco Negeri biarpun dimaki dan dicaci oleh DAP dalam Mesyuarat Kerajaan Negeri?

K7L : Yunus Hairi sokong DAP?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk