12/10/2017

Ramasamy Tidak Yakin PKR atau PPBM Untuk Jadi PM Malaysia?




PROF RAMASAMY: LIM KIT SIANG CALON PM PALING LAYAK

Mohd Puad Zarkashi
MT UMNO


Prof Ramasamy dakwa, tiada calon yang paling layak jadi PM kecuali Lim Kit Siang. Menurutnya lagi, Lim Kit Siang berada di carta paling “atas” berbanding orang lain. Itulah pendapat bekas seorang pensyarah universiti yang juga dikenali sebagai “Prof samseng” setelah menjadi wakil rakyat DAP.

Kenyataannya itu mengesahkan lagi bahawa Lim Kit Siang memang bercita cita mahu menjadi Perdana Menteri atau pun menjadi agenda utama DAP kalau Pakatan Harapan memerintah.

Menurutnya lagi, Lim Kit Siang sudah lama berjuang. Sudah 52 tahun. 52 tahun? Masih boleh bertahan? Itu bermakna kalau dia jadi PM, dia akan jadi PM paling dikatator dalam sejarah Malaysia. Agaknya lebih diktator berbanding Tun M.

Kalau dalam DAP dia boleh bersikap kuku besi apakah perangai sama tidak berlaku bila dia jadi PM. Silap hari bulan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dihidupkan semula. Sampai hari ini DAP tidak pernah mengecam Singapura kerana mengamalkan ISA sedangkan Najib sudah lama menghapuskannya.

Hairan sungguh, bagaimana Lim Kit Siang berada di carta paling atas sebagai Perdana Menteri paling layak. 


Mengulas apa yang dikatakan oleh Dato Puad Zarkashi. Keris lihat Prof Ramasamy meletakkan bahawa tiada calon yang paling layak di kalangan Harapan, menjadikan Mukhriz, Muhyiddin, Azmin, Wan Azizah dan Anwar Ibrahim sendiri sebagai orang yang tidak layak sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Dipilihnya si tua nyanyuk yang sudah menjadi Dinasor Politik. Tidak mahu bersara langsung. Apakah DAP sebenarnya sudah mula tidak percaya dengan Harapan mereka?

K7L : Hilang akal apa?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk