07/12/2012

Pemuda PAS Kedah Seru Ramai-Ramai Masuk UMNO?



Mctheory ada menyampaikan berita dari Kedah tentang Pemuda PAS yang semakin jelek dengan kesongsangan PAS. Mari baca ada Mc cerita :

Pas tak sudah-sudah doakan supaya UMNO/BN K.O, hancur atau pecah perut. Tetapi, setiap kali Pas berdoa, Mc tengok Pas pulak yang makin teruk jadinya.

Mungkin pemuda-pemuda ini insaf apabila mengikuti perhimpunan Agung UMNO yang lebih fokus perjuangkan Agama, Bangsa dan Tanah Air, berbanding Pas yang asyik-asyik doa kehancuran kepada orang Islam yang lain.

Akibat daripada itu, seramai 16 orang penyokong tegar PAS dari Cawangan Genting Palas dan Bendang Hilir. Menyerahkan permohonan menjadi ahli UMNO kepada bekas Menteri Besari Kedah, Mahdzir Khalid.

Penyerahan borang keahlian UMNO telah diadakan pada 4 Disember 2012 jam 9:30 malam sehingga 11:30 malam di pekarangan rumah Pengerusi JKKKP Kampung Genting Palas, Kuala Nerang. Walaupun pada permulaan hanya 16 orang, ini hanya permulaan bagi mencetuskan gelombang perubahan yang sangat baik.

Mahdzir Khalid menyatakan UMNO mengamalkan dasar keterbukaan dan tidak menyekat rakyat untuk membuat pilihan. Manakala dua orang bekas ahli PAS tegar yang masuk UMNO ketika ditemuramah pula berkata, mereka kecewa dengan perjuangan PAS yang sekarang ini sudah tersasar daripada perjuangan asal. Malah mereka turut menaruh keyakinan penuh terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak untuk membawa negara ini di atas landasan yang benar. 

Malah menurut mereka lagi, PAS sekarang ini tidak lagi mengikut suara majoriti sebaliknya lebih tertumpu kepada kehendak seseorang. Dan seseorang itu pula mengawal PAS walaupun bukan ahli dan bukannya kepimpinan utama. Ketakutan pemimpin peringkat pertengahan dalam PAS untuk mengkritik kerana bimbangkan periuk nasi serta masa hadapan politik mereka, telah menjadi kayu pengukur sebenar tentang perjuangan Islam yang kerap kali dicanang-canangkan oleh PAS.

Alhamdullilah, pada ahli Pas yang telah sedar. Bagi yang belum sedar, rasanya masih tak terlewat untuk meninggalkan Pas dengan perjuangan yang sia-sia dan menyertai UMNO bagi membawa panji-panji kebenaran.

Pas mengaku mereka Islam, namun apakah Islam mengajar kita doakan kehancuran umat Islam yang lain? Fikirkanlahh..

K7L : Semakin ramai sudah sedar..ayuh bersatu,.jangan berpecah..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk