15/12/2012

Kenapa @RajaNongChik Menangis?




Dato' Raja Nong Chik tidak dapat menahan sebak melihat rumah contoh yang bakal dimiliki penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi. Pak Aziz @ Ahmad Rahman, Pengerusi Persatuan Penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi turut mengalirkan air mata gembira. 

Jarang kita dapat tengok Menteri mengalirkan air mata di depan kita. Jadi, bila aku turun ke pelancaran K-Residensi, iaitu pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi, aku tergamam bila Dato’ Raja Nong Chik sebak dan mengalirkan air mata bila melihat rumah contoh yang bakal diterima penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi menggantikan flat usang tiada bilik sebelum ini.

Mengapa Dato’ Raja Nong Chik sebak hingga mengalirkan air mata?

Kerana pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi yang telah lama diperjuangkan oleh Dato’ Raja Nong Chik, sejak dari 25 tahun dahulu, kini hampir tercapai walaupun berdepan pelbagai rintangan.

Rintangan utama yang dihadapi ialah hasutan dari Nurul Izzah. Nurul Izzah berjaya menghasut segelintir penduduk untuk menolak rancangan pembangunan ini walaupun majoriti penduduk sendiri yang mengundi melalui referendum memilih pemaju. Penggunaan referendum untuk memilih pemaju adalah julung kali diadakan di Malaysia dan membuktikan Kerajaan BN prihatin kepada kemahuan rakyat.

Wajah asal Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi yang usang & uzur

Apartment mewah yang bakal jadi milik penduduk

Nurul Izzah menghasut segelintir penduduk untuk membuat bermacam tuntutan yang tidak masuk akal. Bayangkanlah, pemaju telah bersedia memberi apartment baru 3 bilik dengan keluasan 900 kaki persegi untuk menggantikan flat usang tiada bilik keluasan 380 kaki persegi. Anggaran harga rumah baru mereka ialah RM350,000!! Bukan murah tu!! Pemaju juga beri wang pampasan untuk perpindahan keluar dan masuk. Pemaju juga menanggung kos menyewa penduduk sepanjang projek dilaksanakan. Itu pun tak cukup lagi?



Kesian pakcik ni, kena tidur atas pangkin di luar rumah. Mana taknya, rumah takda bilik, kalau anak bini dah tidur kat dalam, mana cukup tempat tidur!


Penduduk gembira melihat suasana ruang tamu di rumah contoh. Ruang tamu je dah lebih besar dari rumah dulu!

Nurul cuba berlagak kononnya dia pejuang hak penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi, padahal dia baru je tunjuk muka di situ sedangkan Dato’ Raja Nong Chik telah 25 TAHUN MEMPERJUANGKAN HAK PENDUDUK FLAT 4 TINGKAT KERINCHI!

93% dari kesemua penduduk iaitu 433 dari 468 keluarga telah menyokong pembangunan semula ini tetapi hak 34 individu yang menentang dijadikan tiket oleh Nurul Izzah untuk cuba menggagalkan pembangunan semula ini.

Kawan-kawan tentu masih ingat lagi rusuhan di tapak Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi yang didalangi Nurul Izzah. Nurul Izzah bawa masuk orang luar seperti Adam Adli, samseng tahi kucing yang sebelum ni tak pernah pun jejak kaki ke Kg Kerinchi dan juga samseng-samseng Cina dan India untuk merusuh.

Baca selanjutnya di SINI

K7L : Tahniah kepada penerima rumah baru..kalau ikut cakap Izzah memang tak merasa lah korang..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk