29/12/2012

Mogok Lapar #Lynas Hanya Tahan Makan Tetapi Boleh Minum Air?



Kumpulan Himpunan Hijau anti Lynas meneruskan rancangan mereka untuk mogok lapar di Dataran Merdeka selama 100 jam bermula pada jam 8.00 malam 27 Disember dan dijangka tamat pada 12 tengahari, 1 Januari 2013. Laporan jam 8.00 semalam, mendapati terdapat tidak sampai pun 20 orang yang tiba di ‘tempat kejadian’.

Sebelum itu, kita harus faham bahawa mereka ini hanya mogok lapar tetapi tidak mogok dahaga kerana mereka tidak sanggup mati dalam ‘perjuangan’ ini.

Acara kemuncak mogok ini ialah pada 31 Disember di mana 10,000 kereta dan motorsikal dijangka akan menyertai mereka. Protes dicadangkan bermula di Markas Tarbiyah PAS di Taman Melewar Gombak, seterusnya di Markas PAS Chegar Mendang di Bentong sebelum menuju ke Gebeng. Pemimpin-pemimpin PR juga akan berucap dan berceramah politik bagi memeriahkan lagi protes tersebut.

Mengikut laporan hari ini iaitu 28hb Disember, terdapat lebih kurang 60 orang ahli kumpulan ini telah ‘membanjiri’ Dataran Merdeka setakat ini. Kebanyakannya adalah anak-anak Cina DAP yang sama ada bermasalah memahami bahasa Malaysia atau Inggeris iaitu bahasa yang digunakan dalam laporan kajian pihak berkuasa atom dan nuklear antarabangsa, atau sekadar bermasalah otak lembab untuk memahami fakta sains.

Selain itu, terdapat juga seorang anak Melayu, pendemo tersohor yang malas belajar dan enggan membayar hutang iaitu, Adam Adli. Turut kelihatan ialah seorang dua balaci DAP paling setia dari Unit Amal PAS.

Jika diambil kira orang luar dan media, jumlah sebenar yang hadir mungkin hanya sekitar 30 orang sahaja.

Walaupun jumlah ini dijangka meningkat menjelang acara kemuncak, namun ia tetap merupakan satu ‘setback’ atau permulaan yang buruk bagi satu program yang disokong atau lebih tepat didalangi pembangkang dari tiga parti yang cukup terkenal dengan tenaga demonstrasi yang ramai lagi bersemangat waja.

Protes secara mogok lapar jarang dilakukan di Malaysia apatah lagi disertai oleh golongan muda, iaitu semuda 14 tahun, menurut dakwaan pihak penganjur. Oleh itu, kita menjangkakan satu permulaan yang menggegarkan dengan kehadiran ramai penyokong-penyokong pembangkang untuk memberi semangat kepada mereka.

Baca Selanjutnya di SINI

Inilah golongan yang tidak hormat kepada keputusan mahkamah. Mereka hanya akan sokong undang-undang yang menyebelahi mereka sahaja. Lebih baik buat negara sendiri kalau tak nak ikut dan hormat undang-undang sedia ada.

K7L ; Gila betul dorang ni..

2 ulasan:

  1. Salam. Yang bodoh dan baral adalah mereka yang ada diDataran itu. Yang cerdik duduk dirumah dengan senang lenang makan dan minum sepuas nya. Wahai mereka yg ada di Dataran itu... Sedarlah bahawa Anda sangat bodoh. Terlalu bodoh. Megapa Pemimpin Kamu tidak Mogok Lapar bersama mu. Mereka bisr kamu dan anak2 kamu terseksa demi keuntungan mereka. Pikir pikir lah.

    ReplyDelete
  2. bodo sombong...ada otak tpi guna kepala lutut utk berfikir...
    pakar nuklear PAS yg bertaraf Prof sndiri bgitau bhawa menatang LYNAS tu selamat..tpi yg mu tu bodo sngt2 pasal apa..??
    duduk la mun situ...lapor ke apa..brlapo la smpai mampuh teruh kan senangg....nak mogok lapo sngtt...!!!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk