11/12/2012

Abby Dimalukan Anak Kecil Selepas Fitnah Tun Mahathir?



Tengahari tadi Keris pergi ke sekolah anak saudara. Melawat dan menjadi wakil kepada abang bagi menjadi program Tahun Satu. Semasa sesi pengenalan diri, setiap murid perlu menjadi komunikator dengan memperkenalkan siapa yang mereka bawa ke sekolah hari ini.

Ajabinyam ketika sampai giliran anak saudara Keris, dia kata "Pakcik saya seorang pejuang bangsa. Idola dia Tun Mahathir. Tun Mahathir adalah kesayangan kami semua". Haha! Comel lah budak ni. 

Nampak? Seorang anak kecil pun tahu menghargai Tun Mahathir. Owh saja nak kongsi, ketika Tun Mahathir memerintah, akan ada waktu rehat pada jam 10 pagi. Tahu untuk apa? Supaya mudah untuk menunaikan Solat Dhuha.

Kalau Tun Mahathir tak selamatkan Malaysia dari dijajah IMF semasa krisis kewangan, sudah pasti ramai menajdi pelacur. Terjemah sendiri bagi menjawab fitnah yang disebarkan abby.

K7L : Yang bercakap tu tak kenal Tun M..tolong diam..

7 ulasan:

  1. Abby ni cakap guna kepala lutut, bukan guna akal yang waras. Dia cuma nampak sedikit keburukan, tapi kebaikan sebesar gunung pun dia tak nampak.

    ReplyDelete
  2. Jasa paling-paling besar dan terbesar sebesar-besarnya Tun Mahathir pada Islam di Malaysia ialah artikel 121 Perlembagaan Malaysia di pinda agar taraf Mahkamah Syariah adalah sama dengan Mahkamah biasa.

    Dengan kata lain jika pindaan ini tidak di buat Mahkamah biasa boleh membatalkan apa-apa keputusan Mahkamah Syariah. Nampak tak kepentingan dan relevan pindaan ini dalam keadaan sekarang yang mencabar bagi umat Islam terutamanya dalam hal murtad? Atau contohnya kalau pindaan ini tidak dibuat dalam kes Norman bekas suami Abby ketika di tuduh berkhalwat dulu Abby boleh memohon kepada Mhamkamah biasa untuk turut campur dalam apa-apa keputusan Mahmakah Syariah.

    Jasa sapa tu? Jasa Tun Mahathir.

    ReplyDelete
  3. agaknya selama ni minah ni duduk kat bawah tanah agaknya smpi x nmpk apa perubahan yg terjadi sejak pemerintahan Tun M selama 22 tahun dan yg paling membanggakan aki Tun M bukan sahaja idola pada kita rakyat Malaysia tapi idola pada pemerintah2 negara2 islam.........aku rasa baik si Abby tu duk umah baca semua sejarah2 negara kita dan muhasabah diri

    ReplyDelete
  4. Abby memang sial. Ko jadi sundal lagi baguslah abby.

    ReplyDelete
  5. semangat abby tinggi tapi maklumat yg ada padanya amat terhad dan berat sebelah.Dia bagaikan mikrofon yg selalu dia gunakan. Apa yg disogokkan di mikrofon oleh penyumbang maklumat, maka terkeluarlah di hujung spreaker abby. Semoga Abby lebih tepat dgn maklumat yg ada padanya.

    ReplyDelete
  6. bercakap biarlah dengan melihat kepada sejarah sesuatu perkara itu terlebih dahulu..Apabila kita memberi komen berbekalkan apa yang kita lihat pada masa kini pasti kita terlupa bahawa orang sebenar yg berjasa itu adalah org yg selalu dikutuk.

    ReplyDelete
  7. orang yang di basuh dgn kebencian,dia tidak akan dapat melihat kebaikan, walau pernah mengecapi kesenangan di bawah pengorbanan dan kesabaran orang lain,sebab itu di adakan peribahasa seperti kacang lupakan kulit ,dan sbgnya .

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk