23/02/2016

Wartawan Sin Chew Daily Mula Serang Guan Eng Sebab Hal Rumah?


 

Di Pulau Pinang, masalah penawaran perumahan kos rendah adalah merupakan masalah yang hangat diperbualkan pada masa kini. Di dapati sebanyak 40.000 senarai pemohon-pemohon yang berdaftar di pejabat perumahan Negeri Pulau Pinang yang masih menunggu giliran bagi memiliki rumah kos rendah di Pulau Pinang. 

Pada masa kini, tanggungjawab untuk menyediakan rumah kos rendah bukan sahaja ditujukan kepada sektor awam malah sektor swasta juga turut memainkan peranan utama dalam menyediakan bekalan rumah yang mencukupi bagi menampung permintaan penduduk.

Di Pulau Pinang, didapati peranan menyediakan rumah kos rendah tidak diambil pusing oleh Kerajaan DAP sebaliknya mereka lebih gemar untuk bersetuju dengan projek-projek rumah mewah.

Persoalannya, mampukah rakyat Pulau Pinang membelinya? Tidak hairan jika terdengar ramai warga Singapura yang membeli rumah di Pulau Pinang kelak. Entah-entah sudah ramai yang booking.

Mana janji guan eng untuk rakyat Pulau Pinang?

K7L : Harga mahal sebab siapa?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk