29/02/2016

Guan Eng Salahkan PKR Yang Singkir Khalid Dahulu - PKR Hanya Macai!



Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng tidak mengaku dirinya gila kuasa dan mengamalkan pemerintahan diktator, kerana menyingkirkan dua ADUN Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari syarikat milik kerajaan negeri. Kedua-dua Adun tersebut disingkirkan hanya kerana tidak sependapat dengannya.

Malah lebih teruk, kesalahan Guan Eng memecat dua Adun tersebut tanpa sebab yang kukuh dilemparkan pula kepada PKR. Ehhhhh, kenapa Guan Eng yang gila kuasa tapi PKR pula dipersalahkan??

Jelas Menteri Besar Pulau Pinang itu, PKR menjadi dalang kepada semua perbuatannya, kerana dia hanya mengikut jejak langkah parti PKR dalam konflik Langkah Kajang tahun 2013 yang menyaksikan Tan Sri Khalid Ibrahim disingkirkan dari parti, sekaligus disingkirkan dari jawatan Menteri Besar.

Kononnya Guan Eng tiru apa yang dilakukan oleh PKR pada tiga tahun yang lalu, jadi jika PKR boleh buat sebegitu kenapa pula DAP tidak boleh melakukan hal yang sama?? Perangai Guan Eng yang macam anjing kurap tak mengaku kesalahan sendiri ini juga ada kaitan dengan rasa tidak puas hatinya terhadap Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, yang cuba mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Pulau Pinang.

Nampaknya perang Guan Eng dengan Azmin akan melarat. Wan Azizah nampaknya lebih memilih Guan Eng berbanding Timbalan Presidennya sendiri. Apakah yang kita akan lihat nanti?

K7L : Azmin persiapkan diri lawan Presiden mungkin?...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk