24/02/2016

Mengenang Pejuang Bukit Kepong Dan Pengkhianat Mat Sabu!



23 Feb 1950-23 Feb 2016 genap 66 tahun serangan berdarah komunis di Balai Polis Bukit Kepong Muar. Al Fatihah dan takziah pada anggota yang terkorban. Semalam 66 tahun darah mereka mengalir ke bumi sebagai pejuang tanah air tulen.

Al Fatihah bagi mereka yang telah pergi. Sesungguhnya komunis memang jahat dan di Malaysia ada komunis yang bertopengkan parti politik. Dalam masa yang sama kita perlu tahu bahawa Mat Sabu pernah berucap dan mengatakan komunis adalah hero.

Mohamad Sabu mencetuskan kontroversi apabila menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar.

Menurutnya, Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos 2011, Mohamad turut mendakwa Dato' Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Beliau juga berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya kerana dakwanya, sejarah yang tertulis pada hari ini tidak memaparkan fakta sebenar selain hanya memihak kepada UMNO.

"Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.

K7L : Jahatnya mat sabu sama macam mat indera.. mereka pengkhianat bangsa...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk