25/02/2016

Guan Eng Tuduh Rakyat Pulau Pinang Buta, Pekak Dan Hati Mati?



Peperangan diantara wartawan ini dengan LGE nampaknya semakin berat. Wartawan berbangsa Cina ini nampaknya sudah tidak tahan lagi dengan sifat cauvinis yang dibuat oleh LGE.

Respon penulis akhbar berbahasa Cina kepada ucapan Lim Guan Eng Ahad lalu yang berkata " ... hanya orang yang buta, pekak dan hati yang mati sahaja tidak nampak pencapaian yang dibuat oleh kerajaan negeri Pulau Pinang":


" Betul, orang Pulau Pinang memang buta, kerana mereka tidak nampak kerajaan negeri jual tanah, tidak nampak kerajaan negeri tidak ambil tindakan tegas terhadap pemaju yang menggondolkan bukit secara haram, dan juga tidak nampak kerajaan sedia menjalankan projek tambakan laut yang boleh merosakan ekosistem di laut."


"Betul, orang Pulau Pinang pekak, kerana orang Pulau Pinang tidak boleh mendengar suara dan rintihan nelayan yang membantah dan merayu kerajaan Pulau Pinang tidak menjalankan projek tambakan laut; tidak dapat mendengar para pencinta anjing menyeru kerajaan negeri berhenti bunuh anjing, dan juga bantahan orang Pulau Pinang dalam isu penggondolan bukit."


" Betul, hati orang Pulau Pinang sudah mati, sudah jadi "mayat yang hidup", kerana kerajaan Pulau Pinang tidak dapat membantu mereka membeli rumah kos sederhana rendah, tambahan lagi beri peluang kepada pemaju tamak buli pembeli rumah, membeli rumah yang berkeluasan 700 kaki persegi dengan harga yang satu kali ganda lebih daripada RM72,500. "


Penulis itu juga berpendapat, memandangkan ramai orang Pulau Pinang telah buta, pekak dan hati sudah mati, kerajaan Pulau Pinang harus menyediakan lebih banyak tempat letak kereta bagi orang OKU.


K7L : Siapa yang OKU? Bukan DAP ke yang ramai cacat otak?..

1 ulasan:

  1. Dulu ingat dia ok lepas keluar penjara...rupa2nya hati dia dh mati...telinga dia juga pekak dan matanya juga buta.
    Hidup hanya mendaulatkan waris dan kroni!!!!!
    Memang bangsat saja yg nak kan tokong jadi ketua menteri mrk.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk