22/02/2016

Dr Pakar Dedahkan Wang GST Mengalir Ke Mana?





Menarik! Satu pendedahan yang amat bagus daripada Dr Abdul Rahman Abdul Kadir. Ramai yang tidak tahu dan pura-pura tidak tahu. Ada ramai yang komplen itu dan ini pasal GST dan Hospital Kerajaan. 

Mari kita baca dan fahami betul-betul apa yang ingin disampaikan.


SUBSIDI KESIHATAN MALAYSIA ADALAH YANG TERTINGGI DI DUNIA


Semalam di hospital ada pesakit yang alami serangan jantung yang agak teruk. Doktor yang merawat telah memohon aku melihat kes ini memandangkan kesnya agak kompleks dan memerlukan rawatan pakar. Aku pun periksa pesakit itu dan kemudian putuskan untuk memberikan ubat mencairkan darah yang berharga RM3,000 untuk pesakit itu.

Apabila doktor pakar merawat, adalah lumrah bagi doktor-doktor lain, staf dan pelajar perubatan untuk ikut sama bagi mengambil peluang belajar dari doktor pakar.

Aku pun beritahu tentang cara merawat kes berkenaan dan ubat yang digunakan itu berharga RM3,000. Namun pesakit hanya bayar RM1 sahaja untuk ubat itu. Rata-rata pelajar perubatan aku terkejut dan tidak percaya.

Dan aku maklumkan kerajaan Malaysia menanggung subsidi kesihatan untuk rakyat. Subsidi kesihatan kita adalah yang tertinggi di dunia. Di sinilah mengalirnya bayaran GST dan cukai anda.

Kita wajar mendidik generasi baru untuk bersyukur dan menjadi makhluk yang berterima kasih.

K7L : Jangan kita kufur nikmat..

13 ulasan:

  1. sebab tulah,setiap kali selesai solat ,aku sentiasa mohon moga Umno menang pru 14 dan yg lebih ummmph nya Najib adalah pmnya...insyaAllah....aminnn

    ReplyDelete
  2. Tanpa GST....mmg hospital kerajaan hanya kenakan RM 1. Dh lama dh dipraktikkan...cai oh chai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu harga minyak berapa? sekarang harga minyak makin murah ke mahal? pendapatan kerajaan sama ke masa minyak murah dgn minyak mahal? itu gunanya GST untuk membantu menampung perbelanjaan subsidi utk rakyat.. simpan bodoh tu utk masa depan.. jgn tunjukkn kebodohan anda sebagai warganegara Malaysia.. malu weh..

      Delete
  3. Sebelum GST memang la RM1, tapi harga kos ubat semakin hari semakin menurun ke? Belum jadi kat ahli keluarga kita, kita tak tau.

    ReplyDelete
  4. Betul dah lama dipraktikkan tapi dgn pendapatn minyak dah turun mendadak mcm mana nak subsidi kalau takda GST... Fikirkanlah...

    ReplyDelete
  5. GST perlu untuk negara macam kebanyakan negara didunia. Mereka yang pura-pura tak faham dan ashik komplin,tak terima kasih dan bershukur dengan subsidi perkhidmatan kesihatan dan pendidikan patut pindah kenegara lain. Malaysia tak perlu anda disini

    ReplyDelete
  6. Memang murah tapi APA pasal kerajaan bagi hak rakyat tu kt pendatang. Rakyat tak sanggup pergi ke hospital kerajaan sebab tak sanggup menunggu lama sangat disebabkan pendatang asing yg terlalu ramai mendapatkan perkhidmatan yg disubsidi ni. Aku tak komplen pasal Gst tapi aku komplen hak aku sebagai rakyat Malaysia diberikan kepada pendatang.

    ReplyDelete
  7. GST dirancang sebelum harga minyak jatuh .. namun Allah maha kuasa segala perancangan gst sebelumnya kantoi dan wang gst dapat disalurkan untuk keperluan negara. bila kantoi ada yang pening kepala..hhhh

    ReplyDelete
  8. assalam. dah..dah..dah cukup sayangku. pergi kerja elok2, belajar elok2, jaga rumhatangga elok2, jaga solat elok2, doa yg elok2..moga berkat amal soleh kita td Allah tambah nikmat kpd kita semua..kan sayangku..

    ReplyDelete
  9. GST juga digunakan untuk tutup lobang Najib amik duit KWSP 4 billion. Aku tak bantah GST, tentulah hidup kita bertambah baik dengan adanya GST. Malangnya ada 1MDB dengan utang hampir 50 billion dan utang negara yang dah cecah hampir 700 billion.

    ReplyDelete
  10. Gst2 la.Yg x tahan sapu kiri kanan.Kejap derma,kejap masuk akaun,syarikat mcm 1mdb untung atas angin.Apa cerita ni.Barang2 dok naik.Bangla dok bwk masuk jgk.

    ReplyDelete
  11. ada lagi yg mengaku bijak tapi sebenarnya otak tahap lutut jer...tak suka GST, pindah jer kat korea utara...tak pun pindah dan duduk kat afrika....kat situ mereka tak ada GST...
    almost satu dunia dah ada GST....

    ReplyDelete
  12. UMNO dah terbukti melakukan terbaik bersama BN membela nasib SEMUA rakyat, SEMUA kaum....hampir 60tahun memerintah. Dapigs baru sepenggal dua penggal dah nak menindas bangsa lain!

    DAPIGS cilaka dah terbukti hanya mementingkan puak cinapek khasnya cinapek penjilat tokong anak beranak. Yang lain akan dipecat, dihalau dan diroboh.

    Itu baru menjajah SATU negeri tu. Dah tunjuk kurang ajar, biadap dan sombong.

    TERAJANG DAPIGS PRU14 NANTI!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk