16/02/2016

Paper Ubah Sarawak Tak Ada Permit Penerbitan?



Bahang PRN-11 sudah mula terasa. Maka berbagai cara kotor pembangkang akan wujud termasuklah membuat apa sahaja yang halal bagi mereka tetapi haram bagi kita. Anataranya adalah kes pengedaran Akhbar yang tidak mempunyai permit.

AKHBAR UBAH SARAWAK TIADA PERMIT PENERBITAN?

1. Akhbar Ubah Sarawak yg diedarkan kpd pengundi semasa aktiviti kempen / walkabout calon-calon DAP tidak mempunyai permit dan tidak sah untuk diedarkan atau dijual.

2. Akhbar ini telah lama diedarkan (kadangkala dijual) di seluruh Sarawak oleh parti DAP Sarawak. Mereka meniru dan mencetak nombor siri permit akhbar Roket bagi mengelirukan KDN.

3. Akhbar Roket adalah media cetak utama parti DAP dan mempunyai permit yang sah dan boleh diedarkan di mana-mana sahaja. Akhbar Ubah Sarawak hanya dikeluarkan di Sarawak dan tidak pernah memohon permit penerbitan dari KDN.

Semoga tindakan tegas diambil dengan segera.

K7L : Banyak hal..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk