04/02/2016

Dividen Tabung Haji 8%? - Sikitnya! TH Tak Ada Duit Ke?



Keuntungan bersih TH 2015 RM3.53 billion banding 2014 RM2.98 billion.Ia keuntungan tertinggi TH sejak 52 tahun operasi. 

Sekalipun ekonomi 2015 mencabar, Tabung Haji umum bonus tahunan 5% dan bonus khas haji 3% kali ini.Tahun lalu bonus 6.25% dan bonus haji 2%.

8% Itu sudah tinggi pada amatan Keris. Sikit? Kalau ada yang simpan sampai 50% tolong maklum dalam komen. Keris pun nak simpan di situ. Apapun kebimbangan yang cuba ditimbulkan oleh pihak tak bertangunggbawa telah tersurat hari ini.

Lembaga Tabung Haji (TH) mengumumkan bonus tahunan pendeposit sebanyak lima peratus dan tambahan Bonus Haji sebanyak tiga peratus kepada pendeposit yang belum menunaikan haji.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengumumkan pembayaran deposit TH bagi tahun kewangan 2015 di sini, sebentar tadi.

Yang hadir sama Pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim dan Pengarah Urusan Kumpulan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif TH, Tan Sri Ismee Ismail.

K7L : Cuba simpan duit sendiri tengok ada dividen tak?..

1 ulasan:

  1. Apa bangang kau orang ni.... Tabung Haji pun kau orang nak kacau.... Dasar pedengki.... saya pencarum tegar ok je... Nak bunga tinggi labur kat magnum...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk