05/02/2016

Apa Beza Bonus Tahunan Dengan Bonus Haji?


 

Lembaga Tabung Haji (TH) semalam telah mengumumkan bonus tahunan kepada pendeposit sebanyak lima peratus (5%) serta tambahan Bonus Haji sebanyak tiga peratus (3%) kepada pendeposit yang belum menunaikan haji Menurut TH, pembayaran kedua-dua bonus itu adalah berjumlah RM3.236 bilion, berbanding RM3.237 bilion pada tahun 2014. 

Jumlah bonus tahunan dan bonus haji akan dimanfaatkan oleh hampir 8.85 juta akaun pendeposit TH yang aktif Keuntungan bersih selepas zakat TH mencecah RM3.53 bilion berbanding RM2.98 bilion pada 2014 atau peningkatan sebanyak 19 peratus.

Dan ada beza bonus itu. Apapun kini bersyukur kerana 'mainan' yang cuba untuk mencalarkan imej Tabung Haji telah gagal.

K7L : Ada yang kena tipu?.. tunggu artikel lepas ini..

5 ulasan:

  1. Kepada pendepost semua..... kalau Nak bonus atau bunga atau faedah banyak laburlah dalam magnum bukan tabung haji ok........

    ReplyDelete
  2. Orang yg dah pi haji tak payah nak simpan dlm tabung haji lagi sebab TH mengamal pilih kasih dalam pembahagian keuntungan.

    Aku HARAMkan hak aku diberi pada orang lain.

    ReplyDelete
  3. Anon 1458..dividen th bukan hak pdeposit..ianya adalah hibah..hadiah kpd pdeposit skiranya th untung..fhm btul2 konsep hibah..kl kamu kata ianya hak & wajib bg th utk byr..itu dh jd riba

    ReplyDelete
  4. OOOOOO......'hibah' ye. OK, aku nak keluarkan semua duit simpanan dalam TH. Aku ingatkan TH sama macam ASB or ASW - rupanya tak sama. Duit pelaboran atau simpanan ahli, keuntungannya hanya untu board of directors enjoy.
    Kalau duit aku dienjoy oLEH geng politikus dalam TH ni, aku haramkan setiap sen dan doakan kamu semua akan menerima balasan yang setimpal

    ReplyDelete
  5. Hak pdeposit th=simpanan + dividen yg dh didebitkn
    Kl tiap2 bln kita cek akaun tu maintain je xde bkurg pun..celah mane pulak th gune duit korg
    Kl betul pun th ade salah guna(ini memerlukn bukti) dh mmg sah hukum duit yg th salah guna tu haram..xyah nk umumkn 'aku haramkan..bla bla bagai' igt..kita kl xkena di sini..kita pasti akan kena di sana

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk