02/02/2016

Teori Rafizi - Harga Minyak Turun - Harga Barang Akan Turun



Sejak daripada semalam lagi kita sudah isi minyak kereta, motor dan sebagainya dengan harga yang baru. Lebih rendah 10 sen berbanding harga yang sebelum ini. Turun naik harga ini tanpa subsidi menyedarkan kita harga minyak diluar kawalan kerajaan.

Namun teringat kisah ketika kempen PKR, Rafizi ada bagi teori harga barang turun jika minyak turun harga. Sudah berbulan harga minyak menurun namun harga barang masih sama malahan peniaga hanya naikkan harga dan tidak turunkan harga.

Jadi apakah teori Rafizi boleh digunapakai?



Akan tiba saat dan waktunya harga minyak akan melambung lebih tinggi daripada apa yg pernah berlaku sebelum ini.

Adakah rakyat Malaysia bersedia untuk menerima sekiranya harga RM3.00/liter untuk RON 95?

Perkara yang pasti akan berlaku:

1. Kerajaan dipersalahkan.
2. Peniaga mengambil kesempatan untuk menaikkan harga barang.
3. Rafizi akan menawarkan solusi untuk menurunkan harga minyak, justeru harga barang turut turun.
4. Rakyat meletakkan harapan kepada Pembangkang untuk menurunkan kembali harga minyak.

Pada waktu dan ketika itu, adakah kerajaan bersedia untuk menghadapi fitnah, tekanan, berita palsu dan tuduhan membabi-buta?

Dengan keadaan kini yang pada kiranya tidaklah begitu kritikal pun kerajaan menghadapi masalah untuk menerangkan dan menjawab dengan baik, bagaimana pula jika terjadi perkara di atas?

Apa agaknya yang akan berlaku?

K7L : Fikirkanlah..

2 ulasan:

  1. tp masa minyak mahal semua bg alasan kena naik harga.puiii la hang. bukan semua kata pembangkang itu salah dan bukan semua yg bn kata itu benar. jgn jd kominis

    ReplyDelete
  2. zaman dulu sampai sekarang..cer citer barang apa yang turun harga. turunkanlah harga minyak sampai rm1 pun..tak adenya harga barang bolih turun. para peniaga perangai macam yahudi. jaga perut sendiri. orang lain biar mampos.
    nak naik barang berbagai alasan minyak naik, gst, banjir, musim tengkujoh dan berbagai alasan. peniaga rokok lagi kelakar..masa bajet..rokok bolih habis. lepas bajet umum harga rokok naik..berlambak pulak. ini jenis pukimak punya peniaga.
    minyak turun harga barang turun. ini lagi falsafah lembu. taik kucing. sembang bolih la...politik semua bolih. orang politik ni sembang bukan bolih percaya. dia jumpa kucing dia cakap kat orang..jumpa rimau. cakap pusing2. dosa belakang kira. janji parti menang. sial punya orang.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk