10/02/2016

Alamak! Adun PAS Pakai Cosplay Dewa Cina? - Pengaruh PAN Dalam PAS Ada Lagi?


Keris sangat terkejut apabila terbaca blog Cucu Tok Selampit yang mendedahkan satu sikap keterlaluan yang dibuat oleh seorang wakil rakyat PAS. Sekalipun mahu dapatkan undi daripada kaum cina, jangan sampai berpakaian seperti dewa mereka.


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Paya Jaras merangkap Setiausaha PAS Selangor, YB Mohd Khairuddin Othman sanggup berpakaian ala-ala Dewa kaum Cina di dalam majlis bersemperna perayaan Tahun Baru Cina.

Menurut kepercayaan masyarakat Cina ini adalah pakaian 'chai shen' atau 'Dewa Kekayaan'. Hendak menyambut Tahun Baru Cina tak salah sebab ianya bukan perayaan Agama, tapi budaya. Tapi kenapakah memakai 'cosplay' yang menyerupai Dewa sembahan masyarakat Cina?

Mungkin ADUN Paya Jaras seorang yang kreatif dan berfikir di luar kotak atau adakah beliau terdesak untuk meraih undi kaum Cina? Tidak cukupkah sekadar mengedarkan buah lokam dan memberikan ucapan sahaja?





K7L : Ini bukan masalah sporting tak sporting.. kenapa menyerupai sikap 'Firaun'?..

1 ulasan:

  1. Betul ke dia ni sebenarnya keturunan cina? Satu bot dengan keturunan Zairil 'Khir Johari' dan Nizar cinabukit?

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk