13/12/2012

[Video] Apabila Mazlan Aliman Di Halau Penduduk Felda!


Nak cakap apa lagi. Keris sebenarnya nak tergelak dengar alasan yang diberikan pihak ANAK sebab mereka kena halau. Orang Felda tak suka pun mereka ni. Bukti ANAK hanya retorik politik individu. Mari dengar apa cerita yang berlaku di sana.




'Selamatkan Felda Dari Fitnah' - Atas semangat itulah Presiden Anak, Mazlan Aliman bersama hampir 250 peserta Kembara Oren peringkat negeri Terengganu bersama 80 kenderaan dihalang memasuki Felda Selasih di Besut.

Sebelum itu, 'kembara fitnah' peringkat negeri Perak awal November lalu ke Felda Lasah di Sungai Siput terpaksa dibatalkan kerana tidak mendapat sambutan. Di Felda Ijok dan Felda Tengi, konvoi berkenaan dihalang masuk ke kawasan penempatan Felda oleh warga peneroka.

Pada 7 Disember lalu, Mazlan Aliman terpaksa 'menangis' sekali lagi kerana kembara yang membawa risalah fitnah dan ucapan dusta ditolak oleh warga Felda Selasih.

Setelah gagal memperbodohkan orang Felda, rombongan yang didalangi pemimpin Pas dan Pakatan Rakyat itu tiada pilihan lain melainkan menuduh warga Felda sebagai tidak bertamadun, 'kampung' dan 'golongan hutan' serta menjadikan UMNO sebagai sasaran.

Memang Sah!!! Mazlan Aliman datang untuk buat fitnah. Disebabkan tidak berjaya menabur 'fitnah-fitnah besar', AJK Pas Pusat itu meninggalkan 'fitnah-fitnah kecil' dengan menuduh UMNO mempergunakan penduduk yang 90 peratus remaja berusia 13 hingga 16 tahun?

Kejadian kira-kira pukul 5.30 petang itu menjadi sedikit tegang apabila konvoi berkenaan bertegas untuk memasuki kawasan Felda itu walaupun dihalang oleh warga peneroka dan diselang-seli dengan laungan seperti 'Hidup Felda' dan ' Tolak Fitnah'.

Konvoi itu turut membuat 'auta' dengan alasan mahu solat Asar di Felda Selasih. Solat dijadikan alasan untuk menghalalkan mereka menabur fitnah. Islamnya Pas! Mazlan Aliman jangan fikir orang Felda bodoh!

Malah, ada juga individu yang mempin konvoi berkenaan bersikap kasar, kurang ajar dan mahu bergaduh dengan penduduk setempat.

Solat Asar pukul berapa? Terdapat banyak masjid dan surau sepanjang perjalanan untuk singgah solat Asar, kenapa Masjid Felda Selasih yang begitu jauh dipilih untuk solat Asar? Barangkali Anak dan Pas lebih pentingkan agenda tabur fitnah berbanding Solat?

Turut serta dalam rombongan adalah Pengerusi Anak Terengganu yang juga Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Besut, Salahuddin Ayob dan Pengarah Majlis Tindakan Dun Jabi, Dr Azman Ibrahim.

Sebelum itu, konvoi berkenaan yang singgah di Felda Kerteh II, Felda Jerangau dan Felda Bukit Bading disambut dingin oleh penduduk yang kebanyakkan mereka bukan warga Felda.

Episod malang itu bukan salah UMNO seperti yang didakwa sebaliknya rakyat sudah dapat menghidu 'tembelang' penipuan pemimpin Pas.

Sebenarnya, yang perlu diselamatkan ialah Pas daripada terus menjadi 'kuda tua' kepada DAP dan PKR!

K7L : Dah ken halau..balik jela..

3 ulasan:

  1. asihan betul pengkhianat ni...dah setaraf anjing buruk kepala..disini usir ..sana tendang...belajar jadi manusia lah mazlan ...kot tak tukar nama MAZNAH

    ReplyDelete
  2. jangan tukar jadi MASEANAH...jadi MAK ESAH..boleh main mendrem....jaga orang felda...nanti duit kamu habis kena menremmmm..brrrrooommmmmmm...ksedih lah lu mazlan

    ReplyDelete
  3. bijoooookkk... hidup felda.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk