17/03/2018

Ayik Isu 1MDB, Pembangkang Sengkek Modal Ke?



Cuba tengok corak serangan Pakatan sekarang. Satu saja peluru dimuntahkan - isu 1MDB. Pakatan seboleh-bolehnya nak  perlihatkan sisi buruk PM Najib Razak. Modalnya, mereka terlalu bergantung dengan Sarawak Report, isu saman sivil DOJ dan terbaru, usul Majlis Kebangsaan (Dewan Rakyat) Switzerland. 

Persoalannya, ada apa dengan 1MDB? Untuk pengetahuan, SPRM, PAC, malah pasukan khas ditubuhkan untuk siasat 1MDB. Dalam PAC pun ada wakil pembangkang dari DAP. Hasil laporan dibentangkan dengan akhir sekali, PAC pun mengaku PM Najib tak ada kena mengena. Peguam Negara pula sahkan tiada unsur jenayah berlaku, siasatan polis juga masih berjalan.

Padahal, Pakatan lagi banyak skandal. Forex, BNM, terowong dasar laut dan lebuh raya, tanah Ijok, banglo Guan Eng... itu belum lagi kes kelemahan urus tadbir sehingga rakyat kena tempias seperi isu bekalan air, banjir dan lain-lain. 

Mereka tuding satu jari pada orang lain, tapi empat jari kena batang hidung sendiri!

K7L : Ini tak guna punya PH!..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk