15/02/2018

Kalau Tak Suka Negara Ini Sila Berambus Dan Duduklah Di Malaysia!



UK: Adakah anda tidak suka dengan VAT (Cukai Nilai Tambah) kami sebanyak 20%? Jika sedemikian, anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia kerana GST yang dikenakan 6%.

India: Jika anda tidak bersetuju dengan GST kami sebanyak 28% anda boleh pergi ke Malaysia yang hanya mengenakan GST sebanyak 6%. Mereka juga mempunyai sekolah Tamil di sana walaupun di India Utara sendiri tidak disediakan sekolah sedemikian.

AS: Adakah anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia kerana ianya hampir percuma di sana!

Hong Kong: Anda tidak mampu membeli rumah? Jadi, anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia kerana hampir semua orang yang berusia 35 tahun ke atas sudah mampu memiliki rumah di sana!

Filipina: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia kerana setiap rumah di sana memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!

Sweden: Adakah anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Oleh itu, anda harus berpindah ke Malaysia kerana negara tersebut merupakan salah satu negara yang mempunyai kos sara hidup terendah di dunia.

Kanada: Adakah harga petrol terlalu mahal? Jika sedemikian anda harus meninggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia kerana petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!

China: Adakah anda mahu jaminan tempat di sekolah menengah? Maka anda harus tinggalkan China dan pergi ke Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang boleh mendapat tempat untuk pendidikan sekolah menengah.

Jepun: Adakah anda ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Jika begitu, anda boleh meninggalkan Jepun dan berhijrah ke Malaysia. Hal ini kerana di sana mempunyai banyak cuti umum dan bekerja sehingga pukul 5 petang sahaja, penjawat awam pula bekerja sehingga 4.30 petang. Selain itu, pekerja di sana hanya bekerja selama 5 hari seminggu dan mereka boleh pergi filem, minum Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa melancong pada hari cuti.

Australia: Adakah anda tidak berpuas hati dengan penutupan kedai-kedai di sini yang terlalu awal? Maka anda harus beralih ke Malaysia kerana mereka mempunyai restoran 24 jam di mana-mana dan pasar raya pula dibuka sehingga pukul 10 malam.

Indonesia: Adakah anda mahu Datuk Bandar China? Jadi anda boleh tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang kerana Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957 lagi!

Singapura: Adakah anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Jika begitu, anda harus meninggalkan Singapura dan pergi ke Malaysia. Di sana, mereka bebas mengutuk Perdana Menteri mereka hampir setiap hari.

Dan senarai itu berterusan ...

Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik! 

K7L : MalaysiaTerbaik

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk