26/02/2018

BN Tepati Janji PRU13 - 97.6% Terlaksana



Datuk Seri Najib Razak berkata, Barisan Nasional (BN) menepati hampir semua janji dibuatnya kepada seluruh rakyat, apabila sudah mengotakan 97.6 peratus daripada kandungan manifesto yang dibentangkan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Perdana Menteri berkata, antara janji ditepati BN termasuk menaikkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) daripada RM500 kepada RM1,200 secara berperingkat, yang sudah dinikmati mereka berkelayakan sejak tahun lalu.
Beliau berkata, Pengarah Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Ahmad Zaki Ansore memantau janji yang disenaraikan dalam manifesto BN dan 97.6 peratus daripadanya berjaya ditunaikan setakat ini.

"Saya bukan jenis memberi janji perkara yang tidak boleh tunaikan. Saya tidak akan buat kenyataan yang pihak kita (BN) akan kaji semula janji, macam orang itu yang kata hendak kaji semula 60 daripada janjinya," katanya berucap merasmikan BR1M peringkat kebangsaan di Dewan Konvensyen Sultan Ahmad Shah di sini, hari ini.

Baru-baru ini, Pengerusi pakatan harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad, mengakui pakatan pembangkang yang diketuainya tidak mampu memenuhi semua janji ditabur pemimpin mereka, jika memenangi PRU-14 dan menubuh kerajaan kelak.

Dr Mahathir berkata, berikutan itu, PH akan menilai semula kira-kira 60 janji berkenaan, sebelum disenaraikan dalam manifesto yang bakal dikemukakan kepada pengundi menjelang PRU-14.

K7L : Mahathir pun bukan tepati janji..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk