20/11/2017

Terowong Tak Setel Tanah Runtuh Banyak - Kini Nak Bazir Duit Beku Amaran Cuaca?



Entah apa yang menjadi kegilaan Ketau Menteri Pulau Pinang. Sistem amaran bencana milik Kerajaan Malaysia sudah cukup baik dan seperti yang dikatakan oleh YB Datuk Abu Bakar Mat Diah, Timbalan Menteri MOSTI dalam parlimen baru baru ini bahawa amaran hujan lebat telah dikeluarkan pada 1 November 2017.

Tetapi ada kerajaan negeri yang tidak mengambil endah akan perkara tersebut hingga membuatkan keadaan banjir diterima tanpa persediaan seperti apa yang berlaku di Pulau Pinang baru baru ini.

Kegilaan Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang semakin menggila apabila bercadang untuk mengambil teknologi dari luar negara kononnya teknologi yang ada di Malaysia ramalannya tidak tepat.

Amaran cuaca dari mana sekalipun hanyalah ramalan dan ianya bukan tepat 100% sepertimana yang dikatakan oleh Guan Eng sebab namanya pun ramalan.

Guan Eng dilihat cuba menangguk di air yang keruh kerana untuk membeli atau membina atau apa sahaja sekalipun amaran kaji cuaca ini ianya bukanlah melibatkan kos yang sedikit dan sudah pastilah ianya akan menggunakan duit rakyat khususnya di Pulau Pinang.

Sepertimana terowong dasar laut yang kononnya hendak dibina oleh kerajaan Pulau Pinang, kos perunding sahaja menelan belanja ratusan juta ringgit sedangkan projek berkenaan tidak dilakukan langsung.

Apakah ini juga nanti akan menjadi seperti mana yang berlaku dalam kes terowong dasar laut? Atau adakah wang ini sebenarnya hanyalah untuk mengaburi mata rakyat dalam usaha Guan Eng dan DAP mencari dana untuk pilihanraya akan datang?

Kita semua tahu bahawa Guan Eng dan pemimpin DAP yang lain amat licik dalam usaha untuk mengaut seberapa banyak wang rakyat yang ada dalam simpanan kerajaan negeri dan dengan mengatakan bahawa untuk membina sistem amaran ini, maka Guan Eng akan dilihat mulia kerana berbelanja untuk rakyat sedangkan perbelanjaan itu akan masuk ke dalam poket DAP.


K7L : Sebat selagi boleh.. gila punya manusia..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk