28/11/2017

Apa Masalah Proton Nak Tukar Nama Kepada Baoteng?



Dek kerana sudah tiada isu. Maka cai-cai Pakatan mula menimbulkan isu yang akhirnya membuktikan kebodohan mereka sendiri. Isu penukaran nama Proton kepada Bao Teng dibangkitkan dan kononya akan memberi kesan kepada negara Malaysia.

Kesempitan pemikiran mereka menyebabkan mereka tidak mahu mencari kebenaran. Malahan isu kecil ini diperbesarkan seolah-olah memberi kesan terus kepada kehidupan seharian rakyat Malaysia. 

Fakta sebenar adalah pertukaran nama itu berlaku cuma di negara CHINA sahaja! Nama Bao Teng diambil bagi menggantikan nama Proton untuk Pasaran China. CEO baru Proton hanya bercadang untuk bawa nama pendaftaran tersebut di China

Sudah tentu tiada kaitan dan tiada perubahan langsung yang berlaku di Malaysia. Penggunaan nama Proton kekal untuk Pasaran Malaysia. Sebelum ini mereka mendaftarkan nama Pu Teng dan kini mereka bercadang menggantikan nama tersebut kepada Bao Teng yang memberi maksud Lebih Bertuah.

Benar kata rakan Keris iaitu Abu Aqif :

Mitsubishi tukar nama Proton,
Daihatsu tukar nama Produa,
KIA tukar nama Naza,
Hyundai tukar Inocom,

Ada nampak Jepun dan Korea meroyan cam khawarij-khawarij kat Malaysia? 

K7L : Cari kebenaran bukan sebar fitnah..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk