13/11/2017

Raai Yang Marah Kerana TRX Bukan Projek Gagal?



Sesetengah orang Pakatan masih berkata TRX 1MDB adalah projek yang gagal. Berikut adalah gambar tapak pada hujung bulan Oktober 2017.

Pembinaan Signature Tower sangat pantas dan kini lebih tinggi dari menara lain. Digelar The Exchange 106, menara itu mempunyai 106 tingkat dan adalah 40 meter lebih tinggi daripada KLCC.

Pembinaan ibu pejabat Prudential yang terletak berhampiran juga nampaknya berjalan dengan pantas, begitu juga dengan pusat gaya hidup yang berdekatan yang sedang dibangunkan dengan usaha sama 60-40 antara Lend Lease Australia dan 1MDB.

Stesen MRT baru di TRX juga sudah dibuka di sana.

TRX bahkan tidak mengenakan bayaran kepada MRT Corp untuk tanah untuk membina stesen itu tetapi telah membuat perjanjian di mana TRX boleh membina di atas stesen itu sementara MRT mendapat hak pembangunan di bawah tanah secara percuma.

Pada masa akan datang, stesen ini akan menjadi hentian MRT ke Bandar Malaysia di mana anda boleh pergi terus ke Singapura dengan menaiki Kereta Api Berkelajuan Tinggi - bermakna bahawa anda boleh makan tengahari di TRX dan kemudian berada di Singapura pada jam 3 petang.

Pelbagai Perbadanan Multinasional (MNC) dengan nama besar juga kini telah mengumumkan bahawa mereka telah membeli plot untuk membina ibu pejabat ASEAN mereka di sana.

Saya faham bahawa terdapat juga beberapa bank yang sudah hampir menandatangani atau telah menandatangani tetapi belum diumumkan.

Semalam, HSBC mengumumkan bahawa ia telah melantik syarikat tempatan IJM Bhd untuk membina ibu pejabat serantaunya yang dijadualkan untuk penyerahan pada Disember 2020. HSBC berkata mereka melabur RM1 bilion untuk pembinaan ini.

Klik The Star

Tabung Haji, yang telah diserang dengan dasyat oleh Mahathir dan Pakatan kerana membeli sebidang tanah di sana, kini nampaknya telah membuat keuntungan besar kerana mereka membayar jauh lebih rendah daripada syarikat-syarikat lain yang melabur kemudian.

Tabung Haji kini boleh mentertawakan Mahathir dan Pakatan kerana tidak berpandangan jauh. Mereka yang telah turut menyerang Tabung Haji - terutamanya yang mempunyai tabungan dengan TH yang akan mendapat manfaat daripada keuntungan ini - kini harus meminta maaf kepada Tabung Haji kerana disesatkan oleh Pakatan.

Nampaknya visi Najib untuk TRX menjadi hab kewangan untuk Malaysia dan rantau ini mula menampakkan bentuknya.

Beribu-ribu pekerjaan telah diwujudkan dan berbilion-bilion dalam pelaburan telah dibawa masuk. Apabila pusat itu selesai, puluhan ribu orang akan mendapat peluang pekerjaan dan berbilion-bilion aktiviti ekonomi akan diwujudkan setiap tahun.

Sementara itu, RM32 bilion yang lesap dalam skandal BNM Mahathir tidak memberi sebarang manfaat kepada sesiapa pun.

K7L : Hmmm...

1 ulasan:

  1. dedah jangan tak dedah...kemungkaran mamak kutty harus didedahkan...melayu mudah diperbodohkan oleh mamak kutty .

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk