01/11/2017

Realiti Pendidikan Percuma - YB Shamsul Anuar Tutup Mulut Pembangkang?



YB Shamsul Anuar Nasurah betul-betul 'smash' Pembangkang yang sibuk jaja manifesto bulan bintang mereka seperti Pendidikan Percuma. Kini Pengerusi PTPTN itu mendedahkan tentang apa yang tersirat selama ini yang menjadi tanggungan Kerajaan.

Dan apabila bercakap mengenai 'Pendidikan Percuma', YB Shamsul Anuar juga mengupas pemberian Biasiswa yang diperuntukan kepada para pelajar cemerlang. Erti kata lain kalau belajar betul-betul dan lulus dengan cemerlang, maka mereka akan mendapat biasiswa secara Automatik.

Keris sendiri tidak bersteuju dengan Pendidikan Percuma ala Pakatan yang tampak manis tetapi pahit apabila ditelan. Perlu ada usaha untuk belajar dan tak ada yang mudah didunia ini.

Kalau setakat untuk mendapatkan kuasa semata-mata, maka kisah Pendidikan Percuma ini adalah satu omongan kosong. Unisel pun Pembangkang tak mampu nak jaga malahan berterusan menanggung hutang yang semakin bertambah. Mana mungkin merek anak pastikan Pendidikan Percuma utuk IPTA di Malaysia?

K7L : Kena faham betul-betul. jangan fikir sedap dengar sahaja..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk