29/01/2013

@abby_abadi112 Keluar PAS Sebab Terasa Dengan Teori Cerai Nik Aziz?




Dipetik daripada blog Gelombang Kick :

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan semua wanita yang menjadi janda akibat diceraikan suami semuanya dikalangan golongan wanita yang bermasalah.

“Saya tidak suka sebut keburukan orang lain. Awak fikir sendiri mana boleh seorang suami ceraikan isterinya kalau tidak ada masalah.

Kenyataan itu dibuat ketika mempertahankan pendirian Pas berhubung pemecatan terhadap bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sekaligus dilucutkan sebagai anggota Majlis Syura.

Nik Aziz juga mahu semua pihak memikirkan sendiri perbuatan dan sikap pemimpin itu terhadap Pas selama ini.

"Semua benda kena ikut kaedah, kalau di syarikat pekerja boleh dibuang jika buat hal, begitu juga pemain bola sepak boleh juga dibuang kalau tidak tunjuk prestasi baik, ini lebih-lebih lagi kalau bercakap soal Islam, lagi kena cermat," katanya di sini hari ini.

Semalam, Setiausaha Majlis Syura, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh mengesahkan Nasharudin digugurkan dari jawatan Majlis Syura, setelah didapati melanggar peraturan-peraturan berjemaah seperti yang ditetapkan parti.

Pemecatan bekas Timbalan Presiden Pas itu jelas menunjukkan sikap sebenar parti yang memperjuangkan Islam, jawatan bekas Timbalan Presiden adalah satu jawatan kedua tertinggi didalam parti, individu yang memegang jawatan itu pastinya orang penting didalam menentukan hala tuju sesebuah parti, maka bagaimana boleh kita fikir orang sepenting itu boleh dipecat? [Klik Sini Untuk Kenyataan Ustaz Nasharuddin Mat Isa]

Satu keadaan yang sangat luar biasa, apakah perjuangan parti yang memperjuangkan Islam sanggup membuang orang yang mengucap dua kalimah syahadah demi kaum kafir yang jelas menentang dasar Islam, atau adakah bekas Timbalan Presiden Pas itu menentang perlaksanaan hukum hudud sebagaimana yang ditentang oleh Karpal Singh. Anda Mampu Mengubahnya.

Kalau ikut teori Nik Aziz, Abby Abadi pun bermasalah juga, patutlah diceraikan suami, selalunya orang yang bermasalah turut akan pilih parti yang bermasalah. Sekarang, Abby Abadi terasa?


K7L : Pergilah marah Nik Aziz..nak kata dia tak salah?..kau bio beno abby oi!

2 ulasan:

  1. Kalau diri tak setanding Saidina Ali bagaimana nak mengharapkan isteri setaraf Saidatina Fatimah...

    Kalau suami pun tak mampu nak jadi imam kpd anak isteri apa nak di heran anak isteri menderhaka...

    Kalau isteri tak pandai masak pun suami dah sibuk pasang satu lagi...

    Bukan semua suami setaraf Nik Aziz....

    Bagaimana dgn para isteri yg kena dera dgn suami? Yg ditinggal tanpa nafkah? digantung tak bertali?

    Adakah itu semua salah isteri? Adakah semuanya kerana isteri bermasalah?

    Dimana peranan suami yg dituntut agama?

    Wahai para suami isteri perlu di pandu kerana kamu adalah nakhodanya.

    Hakikatnya bila kamu sebagai suami tidak menunaikan tanggungjawab ertinya keamu berhutang.

    Bila berhutang kena bayar. Nak bayar di sini atau di sana nanti?

    Aku hanya bersangka baik dgn apa yg dikatakan TGNA.

    ReplyDelete
  2. Kalau nik aziz samakan pemecatan nasha dengan perceraian suami isteri dan ada juga yang samakan isteri kena dera dan diceraikan, jadinya sapa yang ada masalah? nik aziz atau nasha?

    biar aku jawab. pada aku nik aziz la yang bermasalah.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk