12/01/2013

Gempar! PAS Nak Keluar Pakatan Kerana Kecewa #KL112?



Dah kenapa? Tadi Keris dengar cerita yang kepimpinan PAS tengah marah kepada PKR dan DAP. Yang pasal apa nak marah pulak ni? Tadi dengar macam happy sangat kat sana.

Rupa-rupanya kepimpinan PAS rasa tertipu setelah melihat kehadiran para peserta perhimpunan #KL112. Yang ramai cuma ahli PAS sahaja. Itupun yang hadir setelah dikerah oleh Mustafa Ali. 



Mungkin kali ini baru PAS sedar yang DAP dan PKR cuma pergunakan ahli-ahli mereka yang mudah ditipu itu. Contohnya di Masjid Negara, penuh dengan orang PAS sahaja. Orang PKR boleh kira pakai jari. DAP haram langsung tak ada. Ingatkan sebab sentimen itu kawasan masjid.

Bila pergi ke Stadium sama jugak! DAP punya orang bapak sikit, PKR yang lebih pun AMK jer yang ada. 90% daripada peserta adalah ahli PAS. Itupun ramai yang balik sebab bosan dengan keadaan. 


Baru nak sedar diri dipergunakan? Eh! Karpal Singh pun tak mahu duduk sebelah Nik Aziz tadi tahu? Betapa hinanya pandangan mata DAP terhaap PAS. Tapi Mat Sabu mesti akan sokong Anwar tak kira apa pun. Persoalannya, apakah perpecahan dalam PAS akan menjadi lebih kronik setelah mereka sedar hanya 'keldai' Pakatan?

K7L : Dengar kata ini adalah perhimpunan paling kelakar pernah orang PAS hadiri..

7 ulasan:

  1. org2 PAS tidak pernah nampak kebodohan diri sendiri yang selalu dipermainkan oleh DAP,PKR. sebab benci kat UMNO, musuh depan bijik mata sendiri yang nak menikam pun tak nampak. RASAKAN korang .... muzakarrah dgn UMNO tak mahu, mintak tarik balik amanat mcm2 putar sana sini... selagi org tua tu (nik aziz) hidup, selagi itulah islam di msia ini hancur dari segi persaudaraan...

    ReplyDelete
  2. biasala pengikut PAS nie kn dh diperbodohkan ostad2,ularmak dan pemimpin mereka....ostad2,ularmak dan pemimpin PAS pulak berjaya diperbodohkan oleh DAP dan PKR....spesis jenis bahlol al bengap PAS kerana mempergunakan Islam untuk kepentingan diri masing2...

    ReplyDelete
  3. Dengar cakap enggang
    Makan buah belolok
    Dengar cakap orang
    TERJUN MASOK LUBUK!
    Memang lah orang tua2 dh nasehatkan kitaL
    SIBODOH adalah makanan SICERDEK!
    Mereka bangga diperbodohkan,ps u balik kampong terangkat punggung cerita KONON AKU LE HEROOO!

    ReplyDelete
  4. sibodoh yg diperbodohkan oleh sipenipu....padan muka sibodoh!!!...kah kah kah.

    ReplyDelete
  5. Jangan lah kita lupa seburuk-buruk pihak yang kita benci,pasti ada kebaikan mereka juga..dan sebaik-baik pihak yang kita sanjungi,tak kan lepas dari keburukan juga..kita manusia dan hamba allah..allah juga meminta kita untuk bersikap adill dalam segala hal.Kita bukan saksi pada kejadian dan apakah hak kita untuk berpihak kepada sesuatu tanpa sebarang bukti..dan tak mustahil juga apabila kebencian bermaharajalela dalam diri,walau apa bukti yang datang sekali pun pasti akan kita ragui..siapakah yang benar dalam hidup ini?? Bersederhana lah... Bagaiman dengan kisah musa dan firaun"Cuba kita renungkan,sebaik baik diri kita yang kita rasa kan betul-betul beriman kepada allah,adakah kita sebaik dan semulia nabi Musa alaihisalam???Dan sejahat-jahat orang yang kita benci pula,adakah mereka itu sejahat Firaun atau adakah manusia yang lebih jahat dari Firaun yang mengaku diri nya tuhan.Namun apakah perintah allah kepada Musa alaihisalam untuk berhadapan dengan Firaun..LEMAH LEMBUT.Tapi bagaimanakah dengan diri kita yang mengaku sebagai hamba allah yang lemah???20:43. PERGILAH kamu berdua kepada Firaun; sesungguhnya dia melampaui batas.20:44. Namun begitu, UCAPKANLAH dengan lemah lembut kepadanya; mudah-mudahan dia mengingati, atau dia takut. "5:8. WAHAI ORANG-ORANG YANG PERCAYA, JADILAH kamu orang-orang yang menegakkan di hadapan ALLAH, saksi-saksi untuk keadilan. JANGANLAH kebencian pada kaum mendesak kamu untuk tidak berlaku adil; BERLAKUADILLAH, itu lebih dekat dengan takwa. Dan TAKUTILAH ALLAH; sesungguhnya ALLAH menyedari apa yang kamu buat.
    16:125. SERULAH ke jalan Pemelihara kamu dengan kebijaksanaan dan teguran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang lebih baik. Sesungguhnya Pemelihara kamu, Dia sangat mengetahui orang-orang yang sesat daripada jalan-Nya, dan Dia sangat mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

    16:126. Dan jika kamu membalas, balaslah dengan yang serupa apa yang kamu ditimpa, dan sesungguhnya jika kamu bersabar, ia yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.
    hamzah12hasan@gmail.com

    ReplyDelete
  6. PAS Laknatullah yg menghuru harakan Islam dan umatnya. Bangsa yg setaraf Bani Israel yg suka berbohong dan putar belit dlm ucapan2 mereka. Samseng dan provokasi membenci sesama Islam, menafikan kebaikan yg dibuat oleh UMNO BN sedangkan mereka langsung tidak buat apa sumbangan untuk rakyat.

    Allah Tuhan yang disembah mahu di gadaikan, hanya krn undi yang takpasti. Inikah pejuang kebenaran atau perjuangan SYAITON?

    Tolak PAS dan Pakatan Haram, Insya Allah semoga mereka gagal dan UMNO BN menang 2/3 PRU 13 ..AMiiin!

    ReplyDelete
  7. Pengikut Pas ni kepala otak dia org ni 'kosong..kosongg....'

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk