25/01/2013

Kerana Harga Sawit Jatuh – Seluruh Saham Di Dunia Akan Terjejas Teruk? #FGVH



Harga saham merudum sebab FGVH tak bagus. Teetttt! Sebelum dengar cakap si penganalisis yang tak layak bercakap pasal saham mari kita salami dahulu masalah mengapa saham boleh jatuh. Tak ada kena mengena dengan harga sawit ok?

Semuanya bermula pada tanggal 21 Mac 2012 yang menunjukkan Bursa Saham KL jatuh sebanyak 2.4%. Tahap paling rendah bagi kejatuhan saham sejak pilihanraya ke 12 yang lalu. Waktu itu harga saham bagi FGVH turun pada RM4.38 dimana sebelum itu paras harga terbitan adalah RM4.45.

Oooopppssssss! Ini fakta yang Mazlan dan Dr Rosli tak beritahu. Pada waktu itu bukan sahaja saham FGVH ynsg jstuh, malahan terdapat sebanyak 904 syarikat mengalami perkara yang sama. Antara yang menerima tempias kejatuhan saham adalah Axiata, Public Bank. CIMB Bank, Maybank dan Sime Darby.

Hanya 85 syarikat sahaja naik nilai pasaran saham mereka setelah khabar angin pembubaran parlimen tersebar. Jadi dah nampak belum yang harga sawit jatuh tak ada kena mengena langsung dengan nilai pasaran saham?

Upahlah lagi Penasihat Ekonomi yang buat analisa tidak mengikut kepakarannya. Sehingga saat ini harga saham FGVH telah naik semula sehingga mencecah RM4.51! Susah kalau nak dengar cakap orang yang tak tahu tentang turun naik saham ni! Sekali lagi diulang! Harga sawit tidak mempengaruhi saham FGVH!

Lawak apabila Dr Rosli terus dianglat oleh Mazlan Aliman sebagai individu yang bertanggungjawab untuk membuat analisis yang mana dia ramal saham FGVH akan menjunam! Terus terang Keris nak cakap, Mazlan memang akan pilih orang yang ‘bengap’ supaya analisa yang keluar akan menepati citarasanya.

Apa kena mengena harga dan permintaan minyak sawit dengan nilai pasaran saham? Dr Rosli ini yang diimort daripada Bangladesh memang tak layak langsung beb bercakap hal saham ni.

Bercakap diluar kepakaran. Tak percaya baca sini [Klik Sini]


K7L : Penipu mintak tolong penipu satu lagi untuk sama-sama tipu peneroka supaya mereka terus tertipu dengan penipuan yang dibuat dua penipu tersebut..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk