15/01/2013

Ini Senarai Tugas Unit Amal Yang Bukan Semua Orang Boleh Buat!




Unit Amal adalah satu pasukan yang ditubuhkan untuk mencegah kemungkaran pada asalnya. Menurut rakan Keris yang merupakan bekas Unit Amal Port Dickson berkata dia berhenti jadi unit amal sebab mulanya untuk tangkap khalwat tapi lama-lama kena jaga jalan pula.

Kemudian buat kerja-kerja yang bukannya mencegah kemungkaran. Malah terpaksa membiarkan pula jika ada pasangan bukan muhrim yang datang ke ceramah PAS. Kena biarkan dan tengok sahaja. 

Tujuan asal Unit Amal ditubuhkan berubah setelah kepalanya bertukar. Kini Unit Amal buat kerja-kerja yang orang lain tak buat. Yang hanya 'keldai' pemimpin sahaja mampu buat. Contoh ketika #KL112. Tugas mereka umpama pencacai sahaja. Berikut adalah antara senarai tugas mereka.

1. Jadi 'Human Chain' untuk menahan dari dirempuh atau merempuh.


2. Jadi Polis Trafik 



3. Jadi tukang kutip sampah dan bersihkan kawasan ceramah


Ada banyak lagi tapi cukupla tiga dahulu. Sedih tengok melayu Islam yang dipergunakan macam itu sekali. Mereka dijanjikan syurga? Anehnya tugas utama sebagai seorang muslim tidak pula dibuat. 

Klik sini untuk lihat Unit Amal benarkan Masjid Negara dicemari oleh pasangan bukan muhrim. [Klik Sini]


K7L : Jangan samakan RELA dengan Unit Amal..RELA ada maruah...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk