22/11/2012

Ustaz Azhar Idrus Jawab Tuduhan Makan McD Dalam Ceramah?




Tak tahu nak kata apa. Cakap tak serupa bikin? Atau ada sindrom penafian? Dah kantoi lebih baik mengaku. Mudah.

Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. bersabda;
"Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala."


K7L ; Yang penyokong UAI tak perlu marah..ikut video dah bagitahu kenapa..

10 ulasan:

  1. Dari dulu sampai sekarang aku tak percaya pada si munafik Azhar Idrus ni. Sendiri tulis soalan sendiri jawab, lepas tu anak-anak buah pencacai sibuk ambil gambar dan upload dalam You Tube.

    Mung bagi anak mung makan aiskrim McD dengan kentang goreng McD, mung bagi bini mung minum air NESCAFE dalam cawan McD, lepas tu mung duduk dekat restoran McD dengan anak bini. Sepatutnya mung pergi bakar jer McD tu barulah dikatakan pejuang....kalau tak lu setaraf pencacai yang kebulur wang dan glamer je.
    Mung pakai Ferrari tu pun dibuat oleh Yahudi Itali.

    ReplyDelete
  2. Apsal orang BN/UMNO nak marah sangat dgn Azhar Idrus? Soal dia amal/tak perkara yg dia cakap, tu antara dia dgn tuhan.

    Cuba tengok yg positifnya. Ceramah UAI blh kata laris sokmo. Mana ada ceramah agama yg lain laris mcm tu? Fenomena UAI dh tarik ramai golongan muda ke masjid (tk kisahlah walau niat nak dgr ceramah UAI, yg pnting dtg masjid). Dan paling penting, stakat ni apa yg disampaikan UAI tak pernah lagi bercanggah dgn pandangan ulama Ahlul Sunnah Wal Jamaah. So pd aku UAI pn patut dpt kredit atas sumbangannya krana naikkan imej 'ceramah agama', setaraf konsert artis popular. Soal ikhlas dan iman dia, biarlah Allah yg menentukan.

    Aku tkde la nak bela UAI. Aku cakap atas kebaikan utk Islam.


    ReplyDelete
  3. fenomena mendenye bhai? asyik NATANG kan org jer..

    ReplyDelete
  4. natang = sayang @ binatang @ benda (ayat terengganu ni pelik sikit). Kata 1 malaysia, takkan bahasa terengganu pun x paham? ish3...

    ReplyDelete
  5. beliau manusia bukan nabi.. at least bila orang dengar ceramah beliau, orang makin berminat dengan islam.. ko?? ad bg sumbangan? haha

    ReplyDelete
  6. bodoh si janggut ni...

    ReplyDelete
  7. Bodoh lg kome.. Yg plastik beg tu bkn ke kfc punya? Yg dpn ank dia tu bkn ke bkas cheesy wedges? Nk tuduh tp xsiasat btol2..stkt gmbr skeping ni,trus buat conclusion..kalau pasni ko nmpk bini ko bercakap ngn laki lain, so kompem le bini ko ade fair ngn laki tu? Xmcm tu? Bodoh, penjelasan xnk cri, tp hukum membabi buta..kome ad ke kt ctu? Taw cter sbnr? Ske2 je nk nyampai..

    ReplyDelete
  8. orang zaman skrg nih tahu nak hentam je...bila manusia yg bergelar itu sndiri jahil akan timbul mslh2 ..sila ikuti penjelasan ustaz zaharudin berkenaan mkn mcd atau sbgainya http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/572-hukum-mcdonald-kfc-maxis-a-syarikat-yahudi.html

    ReplyDelete
  9. Ustaz Kazim nak ceramah kat Penang dihalang. Sebabnya? Ustaz Kazim ceramah politik katanya. Macam bodo. Ustaz Azhar Idrus nie plak mana penah masukkan unsur2 politik dalam ceramah dia. Bagus Ustaz nie. Dia ceramah agama ja, takda politik langsung. Memang fenomena dia nie (tangan ke dada mata ke atas)

    ReplyDelete
  10. Oh time korang kena macam2 alasan bagi. Antara dia dengan tuhan la, dia bukan perfect la, dia bukan nabi la macam2. Kalau ustaz lain sampai ugut bunuh dengan pukul, apahal tue? Bagus sangat? Islam ajar camtue?

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk