21/01/2013

Sudah Hilang Modal Untuk Negatifkan #Lynas - Wong Tack Terpaksa Merapu


Entah apa yang ada dalam pemikiran Wong Tack pun Keris tak tahu. Orang yang berasal daripada Kota Kinabalu ni apa yang dia tahu pasal penduduk Kuantan? Buat pengetahuan umum, rakyat Kuantan okay je dan menerima pembukaan kilang Lynas.

Mereka tak takut pun sebab mereka telah diterangkan dengan panjang lebar akan apa itu nadir bumi yang diproses oleh Lynas. Mereka sedar, bukan sahaja Lynas itu selamat, tapi mereka tahu peluang pekerjaan turut akan meningkat untuk anak-anak mereka pada masa akan datang.


Usaha memburukkan Lynas dan kerajaan ini merupakan penipuan yang dicipta oleh puak pembangkang setelah melihat pelaburan dari luar negara mampu memajukan Bandar Kuantan dan memberi peluang pekerjaan banyak buat rakyat Kuantan. Sekaligus Kuantan telah tidak ada sebab untuk menolak jsa baik Kerajaan Malaysia.

Ia merupakan satu kejayaan besar kerajaan yang mendapatkan pelabur luar untuk melabur dan meningkatkan ekonomi rakyat Kuantan.

Hairan juga mengapa kenyaataan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAP, Leong Ngah Ngah yang turut disiarkan dalam tabloid Cina. Dia turut bersetuju serta mengakui pelaburan tersebut satu perkara yang bagus lebih-lebih lagi berkaitan ekonomi.


Jadi tak nampak kesan negative kepada penduduk Kuantan. Hairan betul dengan perjuangan Save Malaysia Stop Lynas yang tidak konsisten dan berubah-ubah. Sebab itu Keris cakap semua yang dicakapakan mereka semuanya bohong belaka dan tujuan hanya untuk menakutkan rakyat Kuantan dan Malaysia.

Sebagai bukti, daripada memperjuangkan keselamatan rakyat Kuantan, Wong Tack dengan angkuh menyatakan SMSL tidak akan memberi fokus kepada Lynas, sebaliknya memberi fokus dalam usaha menjatuhkan kerajaan persekutuan!

Sekali lagi, perjuangan Save Malaysia Stop Lynas dah berubah ketika Perhimpunan #KL112 tempohari. Biarpun gagal dalam mogok lapar, kini Wong Tack kata Lynas adalah syarikat orang putih yang seakan mahu menjajah Malaysia. Jap! Kata bahaya sebab radioaktif, lepas tu nak jatuhkan kerajaan pusat tapi kenapa dah jadi kes menjajah pulak?


Kenyataan yang sangat dibenci oleh puak ini adalah Lynas selamat dan boleh beroperasi serta mampu meningkatkan ekonomi rakyat Kuantan. Kelakar pula bila dah tak ada modal, Wong Tack shift perjuangan jadi kepada nak tuntut ‘kemerdekaan’.

Oii! Cakap benda yang memalukan rakyat Malaysia lah! Sebenarnya puak SMSL atau Anti-Lynas ini tidak berniat langsung memperjuangkan hal keselamatan rakyat Kuantan. Sebab itu mereka buat apa sahaja kerana mungkin ada tangan ghaib yang mengawal mereka daripada belakang dimana Wong Tack adalah ‘keldai’ tangan-tangan tersebut.

Jadi tidak hairan sekiranya Kelab Wartawan Belia Malaysia yang telah melawat kilang Lynas baru-baru ini membuat laporan polis dan mendesak Kementerian Dalam Negeri untuk menyiasat siapakah dalang sebenar di sebalik SMSL.


SMSL merupakan satu kumpulan yang berniat menimbulkan kehuru-haraan di Malaysia!
Ini bermakna tak ada apa lagi yang perlu dipertikaikan oleh puak SMSL ini. Sebab itu dia merapu je dalam video ini :



Hamburan Wong Tack yang membuatkan orang pelik :

"Negara yang indah ini dijajah oleh kompeni orang putih, kita mesti buang rejim yang korup ini. Pilihan di tangan kita ! "

Haha! Lucukan? Inilah kenyataan yang sebenarnya dibencikan oleh orang yang mengucapkannya. Kerana dia tahu apa yang dia cakap tak ada kena mengena pun dengan kilang Lynas. Tak beri untung kalau tengok muka pun Nampak terpaksa. Apapun siapa suruh kau cakap merapu?

Dan Keris nak beritahu juga, Wong Tack & SMSL tak perlu lagi berpura-pura berjuang untuk rakyat Kuantan kerana tembelang dipecah oleh Wong Tack sendiri.

Seperti yang didakwa oleh Gabungan NGO Pahang Mendukung Agenda Untuk Nasional (DAUN) baru-baru ini, SMSL hari ini semakin cenderung dalam usaha memalukan negara dan menjatuhkan kerajaan.

Memang tepat apa yang dikatakan mereka bahawa SMSL hanya mahu menimbulkan suasana tak tenteram dan membawa ideologi ekstremis dalam kegiatan keji mereka.

Sudah terbukti Wong Tack dah tak minat pasal alam sekitar, masih nak percaya kepada SMSL lagi ke?

K7L : Apa masalahnya wahai si penipu?..

2 ulasan:

  1. saya kagum dengan blog ini dan telah pautkan ke blog saya. mohon kiranya blog saya jua dipautkan disini. tkasih.

    http://anginlautchinaselatan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. yaa i nak comment for your information wongtack is not a kota kinabalu poeple dia asal orang karak apa ko taw di anak tani ayah arwah ayah dia ada tanah pokok durian dengan pokok mangis sekolah menengah kembangsaan karak apa ko taw? dia belajar di canada selama 15 tahun dan telah pun menubuhkan 1 firma perundingan alam sekitar di canada ada ko taw?
    memiliki SaujanaMuda Peracangan Alam Sekitar ada ko taw?
    dari (NSAD University Kanada) ada ko taw? di lahirkan pada tahun 1959 di batu 19 kg manchis sampai tahap Crocrane High School Kuala Lumpur pastu melanjut kan ke kanada ada ko amik taw?

    selepas 15 tahun dia balik ke tanah air selepas tu pergi ke sabah lahad datu ada ko taw? masa duk kat sabah dia buat bantahan mengenai penubuhan loji janakuasa arang batu ada ko tahu? selepas 5 tahun berkempen akhirnya baru berjaya ada ko tahu? Pengalaman berkerja di kadana selama 15tahun menjawat jawatan sebagai pakar perundingan alam sekitar ada ko taw balik ke tanah air berkerja sebagai jawatan pengarah pengurusan di firma pembinaan. ladang sawit, pengurusan baja organik di sabah ada ko taw?? jeng jeng jeng wahai kawan2 ku jangan lah kita hanya mendengar 1 pihak sahaja jika tidak tahu asal usul jangan nak di ungkitkan jangan membuat tomahan jika tidak tahu asal usulnya........

    JENG JENG JENG

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk