27/01/2013

Nurul Izzah Menangis Bila Orang Lembah Pantai Tak Kenal Dia?



Nurul Izzah malu besar bila orang Lembah Pantai tanya "Awak ni siapa ye?"
Berita Lembah Pantai ada cerita panasssss tentang Nurul Izzah.
Pada 16 Januari 2013 iaitu Rabu lepas, ada kematian di Blok 18 Taman Bukit Angkasa, Lembah Pantai. Seorang wanita berumur 93 tahun meninggal dunia, dan jenazahnya diuruskan di Surau An-Nur Blok 18 iaitu bawah je dari rumah Arwah.
Maka penduduk tempatan terutama saudara-mara si mati pun ramailah yang datang, yang mengurus jenazah ada, yang menziarah pun ada.

Maka oleh sebab kita pun tahu pilihanraya dah dekat, tiba-tiba datanglah juga Nurul Izzah. Dipercayai dia dimaklumkan tentang kematian ini dan dibawa ke Surau An-Nur oleh Yati, ibu tunggal Blok 19 yang memang kuat PKR.

Kedatangannya tidak disambut, jadi orang pun tak perasan dia datang.

Yang nak jadi ceritanya, dan ini disaksikan sendiri oleh isteri salah seorang wartawan Berita Lembah Pantai, serta beberapa muslimat kariah Surau An-Nur, ialah begini:-

Ketika bersalam-salam, ada seorang saudara simati ni (dipercayai perempuan ni kerja tukang masak di UM) pun bertanya pada Nurul Izzah,

"Awak ni siapa?"

Berubah muka Nurul Izzah.

Sebelum sempat dia menjawab, akak ni bertanya lagi,

"awak ni sedare arwah ke, x pernah nampak pun?!"

Maka tersengih-sengihlah Nurul Izzah. Orang-orang perempuan yang lain pun berpandang-pandang sesama sendiri, tersenyum sinis masing-masing.

Malu besar Nurul Izzah. Berubah mukanya. Apa taknya, disebabkan memang dia ini tak pernah turun padang, tak pernah nampak muka sejak menang di kawasan ini, sampai ada orang Lembah Pantai tak kenal pun Nurul Izzah!

Alahai Nurul. Nampak gayanya betul lah anda ni Wakil Rakyat Pilihanraya. Tak turun padang! Hanya nampak muka di Lembah Pantai bila dah dekat Pilihanraya. Malu betul!

Nurul Izzah dan orang-orang kanannya. Hebat gaya, tapi tak seorang pun dari Lembah Pantai, termasuk Nurul Izzah sendiri
anda mungkin meminati juga siri #MPmalas #PenipuRakyat di bawah;

Nurul Izzah
http://brojinggo.blogspot.com/2013/01/nurul-izzah-dimalukan-depan-khalayak.html

Khalid Samad
http://keris7lok.blogspot.com/2012/07/bukti-khalidsamad-mpmalas-taman.html

Khalid Ibrahim
http://riziqin.blogspot.com/2012/11/khalidibrahim-tak-dapat-dikesan-asyik.html

Teresa Kok
http://tunfaisal.blogspot.com/2012/11/teresakok-perlu-letak-jawatan-sebab.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FHdoBt+%28tun+faisal+dot+com%29
Azmin Ali
http://tunfaisal.blogspot.com/2012/02/ukay-bistari-ahli-parlimen-pr-azmin-ali.html

K7L : Perghhh..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk