26/01/2013

Dr Rosli Rujuk Pakar Saham Bangladesh Untuk Analisa #FGVH?



Nih Keris nak bagitahu sikit. Harga saham naik atau turun berlaku di atas beberapa faktor. Bukan sahaja kerana pendapatan turun tetapi ia akan berlaku berdasarkan faktor luaran seperti sentimen pasaran, inflasi matawang sesebuah Negara atau pecambahan mahupun terjejasnya ekonomi global. 

Ni yang tengah pelik ni kenapa mamat Bangla tu cakap sebab harga minyak sawit? 

Kalau ikut cakap mamat yang diimport dari syarikat swasta Bangladesh tu, dia kata majoriti penganalisis pasaran jangkakan harga sawit akan jatuh dan akan beri efek kepada nilai pasaran saham FGV. 

Soalan Keris apakah Dr Rosli tanya dengan penganilisis daripada Bangladesh yang ekonomi Negara tersebut sangat ‘baik’? Inilah yang terjadi jika tak dapat bezakan ekonomi serta nilai pasaran saham di Malaysia dengan Bangladesh!

Kah Kah Kah! Apa kes sebenarnya Mazlan Aliman boleh berpakat dengan seorang pekerja swasta Bangladesh? Dah terdesak sangat nak burukkan FELDA dan FGVH. Dia ingat penipuan dia termakan oleh para peneroka kot?

Halloooo! Apa kau ingat para peneroka bodoh? Nak tipu pun agak-agaklah sikit! Kini ANAK yang dibawa oleh pencacai bernama Mazlan Aliman semakin gagal dalam usaha menipu mereka.


Kat sini Keris nak dedahkan sikit pasal penipuan mereka : 

Kejatuhan saham ini tegasnya akan membebankan peneroka kerana terpaksa menanggung kerugian bayaran pinjaman bank apabila kadar faedah yang dikenakan lebih mahal daripada dividen yang diperoleh. 

Teett! Kantoi disitu. Bulan September tahun 2012, YAB Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak dah beritahu yang FELDA akan tanggung semua kadar faedah yang dikenakan oleh pihak bank. Maksudnya semua peneroka hanya perlu bayar harga sebenar 800 unit saham sahaja.

Para peneroka juga diberi kelonggaran samada pilih untuk bayar secara ansuran sebanyak RM50 sebulan atau kalau ada duit nak bayar lebih pun tak apa. Tapi dengan bayaran serendah RM50 sebulan boleh meringankan beban para peneroka untuk bayar dan isu kerugian tidak akan timbul!

"Kenapa tergesa-gesa menyenaraikan saham FGV dalam keadaan pasaran saham dunia tak stabil dan dalam keadaan saham negara kita pun tak stabil tak betul kerana Indeks komposit Bursa Malaysia adalah ditahap paling tinngi pada 2012dan dalam keadaan ekonomi kita pun tak stabil tak betul juga," katanya.

Kemudian si Penipu Peneroka terkenal. Mazlan Aliman dan Penasihat Ekonomi yang diupah dari Bangladesh terus menerus nak burukkan FGVH dengan kata nilai pasaran saham akan jatuh.

Sebab itu Keris tanya mereka ini rujuk orang Bangladesh mana untuk buat analisa yang saham FGV akan rugi dan tidak menguntungkan peneroka. Apa agenda mereka sebenarnya ya?

K7L : Jeng Jeng Jeng.dengar cerita Dr Rosli nasihatkan sesuatu kepada Mazlan Aliman tentang saham FGV?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk