26/01/2013

30 Cara Yang Boleh Buat Anda Terkena Renjatan Elektrik!


Terkena kejutan eletrik sangat merbahaya dan mungkin boleh mengakibatkan maut. Oleh itu banyak kempen-kempen kesedaran telah diterbitkan untuk mengelakkan daripada ia terjadi. Post kali ini kami ingin kongsikan 30 gambar yang diambil daripada buku terbitan tahun 1931 yang bertajuk “Elektroschutz in 132 Bildern” atau membawa maksud “Keselamatan Barangan Elektrik dalam 132 Imej”



































Walaupun gambar-gambar ini telah diterbitkan pada tahun 1931 dan dah berusia 80 tahun tapi pesanan dan intipati dalam buku ini masih boleh digunakan sebagai iktibar. 
Pada masa itu mungkin lebih bahaya kerana kebanyakkan badan barangan eletrik diperbuat daripada besi dan mudah mengalirkan tenaga elektrik tidak seperti sekrang yang kebanyakkannya menggunakan bahan penebat. 

Yang pasal anak panah tu, Keris tak berapa pasti sangat mungkin menunjukkan aliran elektrik pada badan andayeng mengakibatkan kejutan elektik tersebut. Sekian, semoga mendapat manfaat bersama. Kah Kah Kah.

K7L : Tak masuk akal tapi tak mustahil beb!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk