27/12/2012

Crossed Finger Tetapi Berkopiah - Bukti PAS Diserap Ideologi Sesat #Pluralisme



Apa yang dilakukan oleh pemuda pemuda PAS ini? Mengangkat tangan dan membuat cross finger.Budaya mana yang mereka ambil? Tindakan yang sama mereka lakukan sebelum ini dalam demoroyalti minyak (baca sini).

Nik Aziz pun turut sama buat cross finger.


Apakah mereka tahu apakah itu yang dimaksudkan dengan cross finger? Menurut Charles Panati,dalam buku Extraordinary Origins of Everyday Things, cross finger adalah budaya yang bermula pada zaman awal Kristian di Eropah. Seorang sahabat akan meletakkan salah satu jarinya (telunjuk atau tengah) di atas tangan sahabatnya yang lain sebagai tanda hajat dan perpaduan.

Gabungan dua jari itu membentuk satu titik tengah yang dipanggil sebagai benign spirits. Atau sesuatu hasrat dan permintaan itu disematkan di persimpangan jari yang berbentuk salib. Apakah ulama PAS tidak tahu tentang perkara ini? Meniru sesuatu perbuatan yang akhirnya boleh mencemarkan akidah umat Islam di negara ini.

Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan perlu segera membetulkan keadaan sebelum umat Islam di negara ini terus dipesongkan oleh mereka di atas. Sesudah orang Melayu dibenar untuk kebebasan agama oleh Naib Presiden PKR, Artikel 153 dipertikaikan oleh Irene Fernandez dan kini Pemuda PAS pula cuba bawa budaya songsangkan akidah umat Islam di negara ini.

Beranikah perwakilan PAS membetulkan keadaan ini dalam perbahasan mereka?

Di atas adalah foto yang lebih jelas menunjukkan 'fingers crossed'. 

Anda klik gambar di bawah :



Untuk mengetahui lebih lanjut : KLIK SINI


K7L : Lepas syiah..wujud gerakan kristianisasikan PAS?..

1 ulasan:

  1. itu huruf R lah . huruf R utk penggunaan OKU yang bisu n pekak . tak pernah belajar bahasa isyarat ke?? jangan negatif sangat la....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk