07/11/2012

Gempar! Teresa Kok Berkeras Nak Halau Karpal Singh Dari DAP?



KUALA LUMPUR – A storm appears to be brewing in the DAP following party chairman Karpal Singh’s pronouncement that DAP should embrace the ‘one candidate one seat’ policy in the next general election.

The veteran politician’s proposal has so far received vehement objection from the likes of Selangor DAP chairman Teresa Kok and Penang DAP chairman Chow Kon Yeow.

Teresa had also described Karpal’s proposal as an ‘old story’ while others questioned the chairman’s rationale in making a public statement on the matter.

Teresa and Chow are among DAP leaders who hold both state and parliament seats. Teresa is also a Selangor state executive council member. - 
Kuala Lumpur Post

Nampaknya tindakan Karpal yang mahu nampak 'stylo' pada PRU13 dengan mahukan hanya satu calon bagi satu tempat membuatkan ramai yang GILA KUASA dalam DAP marah. Teresa Kok yang juga Ahli Parlimen Seputeh serta ADUN Kinrara serta pegang beberapa jawatan lain dalam DAP dan dalam kerajaan Negeri Selangor dilihat sangat marah.

Termasuk sekor lagi, Chow Kon Yeow yang juga Chairman DAP Pulau Pinang tapi tak jadi Ketua Menteri Pulau Pinang juga marah. Dengar cerita dari pihak sana, rakan Keris yang juga merupakan anak saudara kepada salah seorang kepimpinan DAP beritahu, kini sudah wujud gerakan mahu menyingkirkan Karpal Singh dan anak-anaknya daripada DAP.

Gerakan ini sudah mula bergerak dengan usaha mendedahkan salah laku anak-anak Karpal tidak lama lagi. Nampaknya dinasti karpal sedang cuba dimusnahkan. DAP sekarang tengah berbalah. 

K7L : Baguslah tu..

3 ulasan:

  1. Anda tahu mengapa DAP mahu menyingkirkan Karpal Singh dan anak-anaknya keluar dari DAP? Sebab utamanya ialah mereka beragama Sikh dan bukan Kristian, mereka Bengali dan bukan Cina. Adakalanya apa yang kita lihat sedang berlaku tidak mengambarkan agenda tersirat yang sebenar.

    ReplyDelete
  2. Setuju dgn komen diatas..

    ReplyDelete
  3. Sgt setuju. Evangelis kristian yg berkiblatkan barat je boleh hidup dlm DAPig. Kesian cina2 buddha yg ramai kene tipu dgn DAPig.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk