14/11/2012

Kini Melayu Hanya Merempat Di Bumi Penang?


Sedih dan tersentuh dengan luahan hati seorang blogger yang bernama Darah Satria membuatkan Keris berkongsi dengan pembaca pada pagi ini. Baca dan selami maksud tersirat beliau.


Kat atas nie satu gambar yang membuka minda kita semua. gambar ini aku ambik sendiri, ternyata bukanlah orang asing, tetapi orang Melayu yang sebaya dengan mak gua & mak u all semua. 


Kasihan sangat melihat keadaan mak cik nie yang meminta sedekah, hendak menangis aku melihatnya, tetapi apakan daya, Berat mata memadang, Berat lagi bahu yang memikul. Keadaannya yang begitu daif malahan terabai.

Apakah kita hari ini sanggup melihat keadaan mak /ayah kita berkeadaan seperti ini?

Anggaplah makcik ini seperti mak kamu sendiri.


Kerajaan Negeri PP dibawah kuasa pemerintahan DAP mengetepikan bumiputera, malah melayu di Pulau Pinang hanya layak dijadikan kuli & dibiarkan merempat.!

Di setiap ceramah PAS, DAP dengan begitu megah dan bangganya mengatakan membela rakyat Pulau Pinang, tetapi lihatlah sendiri, rakyat Pulau Pinang terutamanya bumiputera semakin terhimpit dengan pentadbiran DAP yang langsung tidak menjaga kepentingan rakyat, malah mereka yang susah tidak langsung dibantu.

Kekejaman DAP Pulau Pinang semakin ketara, Kerajaan negeri DAP hanya menjaga kaum cina demi kepentingan Politik mereka.

Jika ini sedang berlaku di Pulau Pinang, apakah akan terjadi jika 5 & 1 tahun akan datang?? MAMPUKAH kita masih lagi bergelak ketawa??

Sedarlah bangsaku, kamu semakin hari semakin ditindas oleh Zionis Israel PAP yang mempunyai agenda tersendiri didalam DAP.! - Darah Satria


K7L : Apakah nasib Melayu di Pulau Pinang akan sama seperti Melayu Singapura?..

2 ulasan:

  1. Rasanya BN mentadbir p.pinang lebih lama dari DAP.
    Apakah yg depa buat sampai ramai org melayu lari pi sg petani.

    ReplyDelete
  2. ape la.. dah nmpak makcik tu susah, bwk la g JKM. setakat amek gambo je x jd ape. xkn la sebab DAP memrintah jer makcik teros jd papekedana. mane ank2 dia? peminta sedekah ni ramai yg tipu, wayang jer lbey..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk