25/11/2012

Artis Tayang Tatu Salib Di Dada?



Menurut Ohvideotv, seorang artis baru berbakat besar yang sedang meningkat naik telah memuatnaik sekeping gambar tatu salib di dadanya.

Seorang peminatnya telah bertanya kepadanya, “Adakah Awak Islam?” Artis tersebut terus menjawab “Saya Islam, ini hanya untuk shooting” “Menggunakan pen sahaja”

Kemudian seorang lagi peminat yang ambil berat berkata “Muslim x boleh buat mcm ni.x kira la utk ape pon.boleh rosak akidah !!!! sebenarnya kami semua syg awak”
Diharapkan tiada lagi perkara seperti ini berlaku di kalangan artis. Walaupun menggunakan pen, ianya dilarang kerana boleh merosakkan akidah.

Ya betul tu. Keris bertanya juga kepada kenalan artis tentang perkara ini dan mereka kata sensitiviti agama sebegini patut diambil berat kerana rakyat melihat persepsi negatif kepada artis-artis yang lain walaupun yang buatnya hanya seorang sahaja.

Harus diingat ya, murtad datang dalam banyak cara. 

K7L : Mungkin bro Zed Zaidi boleh tegur pelakon tersebut..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk