07/01/2013

Blogger Pakatan Terkantoi! Tuduh TV3 Tipu Isu Lori Air SYABAS?


Keh Keh Keh! Alamak ai! Der… Ni Keris nak bagi tahu sikit. Sebelum nak buat artikel kita kena study dulu. Jangan main bedal aje. Kalau main bedal itu namanya penipu. Tapi nak cakap apa pun tak boleh sebab dah memang blogger pakatan hanya tahu fitnah. Macam makan nasi diorang buat fitnah ni.

Sama macam kenyataan dalam blog ni :


Ok! Oppa Khalid Style! Eh silap. Kita tengah cerita pasal blogger tak sekolah. Tuduhan melulu kepada pihak TV3 menunjukkan kini blogger pakatan sudah tiada modal lagi untuk pertahankan Kerajaan Negeri Selangor dan MB sengal mereka jika berkaitan dengan isu air Selangor.

Pendedahan demi pendedahan telah membogelkan fitnah, pembohongan serta perkara-perkara yang disembunyikan daripada pengetahuan rakyat Selangor telah dibongkar sekaligus usaha mereka untuk tutup kelemahan dalam urus tadbur negeri gagal dibuat.

Baik! Keris nak cerita sikit pasal tuduhan blogger tak sekolah tu. Xavier sendiri ada keluarkan kenyataan membidas tindakan pihak SYABAS yang meminjam lori air daripada negeri-negeri jiran. Tapi sebenarnya bukan negeri Johor sahaja yang beri bantuan lori.

Bantuan lain juga diterima daripada negeri Perak, Melaka dan Negeri Sembilan. Opppppppp! Negeri Sembilan ada dalam senarai ya wahai blogger tak study!

Alamak der! Ini jadi beb kalau tak study! Logik akalnya memang ada lori dari sana. Kalau krisis air tak teruk macam sekarang, tak perlu pun minta bantuan negeri –negeri yang berjiran dengan Selangor. SYABAS yang bertanggungjawab dalam pengagihan bekalan air ke seluruh Selangor lebih mengetahui apa yang perlu dilakukan.

SYABAS bukanlah satu syarikat atau organisasi yang tertubuh untuk membuat pantauan tanpa apa-apa tindakan mahupun sebuah syarikat yang hanya menjalankan kajian dan selagi kajian tak kena citarasa tetap diteruskan. No! SYABAS juga bukan syarikat yang digunakan untuk tipu ambil pasir. SYABAS tahu kerja mereka!

Sebab itu mereka minta bantuan air sampai ke Johor nun! Sebab air terawat memang dah dalam keadaan kritikal. Kerajaan Negeri Selangor sahaja yang buat tak tahu dan tak ambil peduli sebab mereka tahu semua ini berpunca daripada kebodohan mereka.

Sebanyak 16 lori tangki air dari Perak, Melaka, Johor dan Negeri Sembilan terpaksa dipinjam. Semuanya untuk membantu rakyat Selangor yang telah menjadi mangsa permainan politik bodoh Pakatan yang membuat keputusan tanpa memikirkan kesan kepada rakyat. Yang mereka tahu hanya buat duit untuk poket sendiri dan politik mereka kekal di Selangor.

Gila! Lepas tu nak marah kepada pihak yang membantu rakyat dan masih lagi nak ego serta besar kepala. Kepada blogger Pakatan yang kuat fitnah, sekarang dah faham kenapa ada lori air daripada Syarikat Air Johor dalam TV3?

Kalau tak faham lagi sila hantuk kepala kat dinding. Ni Keris nak kau tolong sampaikan beberapa pesanan kepada Oppa Khalid. Dekat Selangor sekarang ini rakyat sedang menderita setelah Oppa Khalid tak mahu bina Loji Rawatan Air Langat 2 yang tertangguh lama.

Kalau buat daripada dulu kan senang? Khalid jugak kena dipesan oleh blogger tak study, tolong berhenti buat kajian dan pantauan, kita nak penyelesaian melalui tindakan dan bukannya solusi atas kertas.

Sekarang dah faham?

K7L : Kesian rakyat yang hidup macam apa je bila tak mandi..

1 ulasan:

  1. Klu dah ketuanya kencing berdiri, blogger2 nya pun kencing berlari lah.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk