22/03/2012

Mohon @KhalidSamad @harakah Jawab Isu Pemimpin PAS Berdoa Di Tokong! #PASrabut



Keris tidak mahu hurai panjang kerana mahu pembaca sendiri menilai keadaan tersebut. Ini bukan lagi soal kesamarataan atau perkauman namun ini satu pencemaran akidah yang tidak membawa entiti Islam yang sebenar. Ini soal sensitiviti agama Islam yang semakin 'dihina' oleh puak PAS telah melaksanakan satu majlis yang bertentangan dengan ajaran Islam demi mendapatkan sokongan. Keris ingat dulu yang buat macam ini adalah Ayah Pin. Siasat Ishak Surin takut dia pun sama.

Huraian Tajuk/Isu: Hukum berdoa untuk orang bukan Islam
Keputusan:

Jawatankuasa berpendapat haram keatas seseorang muslim yang dengan sengaja berdoa dengan kebaikan seperti berdoa untuk diberi keampunan atau diberi rahmat atau dipanjang umur kepada orang yg bukan berugama Islam kecuali untuk diberi taufiq dan hidayah kepada memeluk agama Islam.

Keterangan/Hujah:

Seseorang yang telah terlanjur berdoa dengan kebaikan untuk orang-orang bukan Islam tidaklah menjadi murtad "والعياذ بالله" dan harus serta sah menjadi imam bagi solat jemaah dan solat jumaat.

Sumber : E-Fatwa

Faham dengan jelas fatwa tersebut? Jika dikaji dengan lebih mendalam pembaca cuba cari apa pula hukum berdoa dirumah ibadat orang bukan Islam?

K7L : Kami didalam Barisan Nasional masih lagi menghormati hukum dan adat keagamaan masing-masing.

1 ulasan:

  1. habag mai kat mana allah swt tak dak? dimana kamu pandang disitu ada wajah allah.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk